Hiánypótló saját fejlesztésű csuklós buszt mutatott be tegnap Győrben a Kravtex-Kühne-Credo Invest cégcsoport. Krankovics István, a cégcsoport ügyvezető igazgatója kedvezőnek tartja az új modell 50 millió forint körüli árát, amely 15-25 millió forinttal alacsonyabb a konkurensekénél. Az új alacsony padlós járművek iránt érdeklődnek a Volán-társaságok.

A győri cég 20-25 százalékos piaci részesedést akar elérni a hazai buszpiacon, ehhez azonban tovább kell bővíteni a cég gyártási palettáját. A Kravtex autóbusz-kínálata ma már szinte teljesen lefedi a Volán vállalatok igényeit. Az új típushoz jelentős részben hazai beszállítóktól szerzi be a részegységeket.

Az Ikarus és a Rába autóbuszgyártásának megszűnésével űr támadt a csuklós buszok hazai piacán, amelyet multinacionális cégek igyekeznek elfoglalni. A Volán vállalatok nagy része azonban átmenetileg a régi Ikarusok felújítását részesítette előnyben a vásárlásokkal szemben, arra várva, hogy hazai gyártású csuklós autóbusz jelenjen meg újra a piacon.

A Kravtex 1999-ben vásárolta meg a cseh SOR Libchavy cégtől a buszok licencét, amelyet jelentősen átdolgozott. A cégcsoport tavaly közbeszerzési tenderen 65 Volán elővárosi autóbusz szállítását nyerte el. A buszok a győri gyárban és a Kühnénél készülnek. A csaknem 500 dolgozót foglalkoztató, négymilliárd forintos forgalmú cégcsoport az elmúlt két évben több mint egymilliárd forintot fordított termelést korszerűsítő és bővítő beruházásokra. (LR)