BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Légitársaságok - kőkemény harcban a menedzserekért

Kizárólag üzleti utasokat szállító járatot indít New York és London között a most alakult Maxjet és az Eos légitársaság. Az üzletemberekért kőkemény harc folyik: a klasszikus vállalatok új szolgáltatásokkal kívánják meghódítani a menedzsereket.

November elsejétől napi egy járatot indít az egyetlen Boeing 767-es gépet üzemeltető, újonnan alakult amerikai légitársaság, a Maxjet. A londoni Stansted repülőtérről New Yorkba közlekedő gépen csak üzleti utasok lesznek, a legolcsóbb jegy irányonként 600 fontba (mintegy 230 ezer forintba) kerül majd adók nélkül. Cserébe viszont már a felszállás előtt meleg ételt adnak, a fedélzeten pedig minden kényeztetést bedobnak. Egyelőre csak az amerikai világvárost vették célba, de hamarosan dél-amerikai célállomásokra is eljuthatnak az ügyfelek. Hasonló tervei vannak a nyár közepén alakult Eos cégnek, amely szintén Stanstedről indítja New York-i járatát.

E két legfrissebb hír is bizonyítja: a légicégek - köztük a hagyományos légitársaságok - ismét nagyon szeretik a jól fizető üzleti utasokat. A stratégiában ma már kiemelt helyen állnak az üzletemberek, és egyre több és kifinomultabb szolgáltatással bombázzák őket. Új elem, hogy az egyes légitársaságok mellett egy légiszövetség, a SkyTeam - a csoportosulások közül elsőként - önálló programot vezet be a menedzserek még jobb kiszolgálása érdekében.

Az Air France ernyője alá került KLM heti hatszor business jet járatot indít az Amszterdam-Houston útvonalon. A gép a Northwest légitársasággal közösen üzemelteti a járatot. A társaság üzleti osztályának kapacitását az intézkedés 45 százalékkal növeli. A gép utasterében csakis fotelággyá alakítható üzleti ülések vannak, laptopcsatlakoztatással és saját videóval. A KLM a svájci PrivatAirtől lízingeli majd a járművet. A genfi székhelyű társaság két éve a Lufthansát is kiszolgálja. A német vállalat New Yorkba és Washingtonba közlekedteti német városokból induló lízingelt business jetjeit.

A Lufthansa egyébként folyamatosan bővíti a 15 hónapja bevezetett FlyNet szolgáltatását, ma már minden második tengerentúli és ázsiai járatán hozzáférhető a szélessávú internet. Másfél éve megújította az európai business classt is: nem helyez el üléseket a repülőgép középső részén, és kiterjesztette a gyorsító és elsőbbségi sávokat a bejelentkezésnél.

A hollandok is használják majd a SkyTeam globális légiszövetségben most induló vállalati utazási programot. Egyetlen szerződésen belül kilenc nemzetközi légitársaság kedvezményeit kínálják az üzleti utazásokat szervezőknek a multinacionális cégeknél. Árengedmények, pontgyűjtés, személyre szabott földi és fedélzeti kiszolgálás is szerepel ezek között. Választható lesz a törzsutasprogram, a megszerzett mérföldek minden SkyTeam-partner légitársaságnál beválthatók.

A British Airways (BA) a közelmúltban újabb étkezési opciókat vezetett be a tengerentúli üzleti osztályán, a Club Worldön, nyugalmasabb kabinbelsőt és érkezés utáni masszázst kínál. Bevált a néhány éve elsőként bevezetett teljesen vízszintes ágy is - mondta lapunknak Molnár Ferenc, a társaság értékesítési és marketingigazgatója. A BA amerikai repülőtéri üzleti váróiban és a Heathrow-n már a repülés megkezdése előtt vacsorát fogyaszthatnak az utasok. Mindez a gyakorlat a Malév szempontjából is érdekes lehet, hiszen a magyar légitársaság éppen a BA vezette Oneworld globális légiszövetségbe tart, ahol a britek szava és gyakorlata meghatározó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.