BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Légitársaságok - kőkemény harcban a menedzserekért

Kizárólag üzleti utasokat szállító járatot indít New York és London között a most alakult Maxjet és az Eos légitársaság. Az üzletemberekért kőkemény harc folyik: a klasszikus vállalatok új szolgáltatásokkal kívánják meghódítani a menedzsereket.

November elsejétől napi egy járatot indít az egyetlen Boeing 767-es gépet üzemeltető, újonnan alakult amerikai légitársaság, a Maxjet. A londoni Stansted repülőtérről New Yorkba közlekedő gépen csak üzleti utasok lesznek, a legolcsóbb jegy irányonként 600 fontba (mintegy 230 ezer forintba) kerül majd adók nélkül. Cserébe viszont már a felszállás előtt meleg ételt adnak, a fedélzeten pedig minden kényeztetést bedobnak. Egyelőre csak az amerikai világvárost vették célba, de hamarosan dél-amerikai célállomásokra is eljuthatnak az ügyfelek. Hasonló tervei vannak a nyár közepén alakult Eos cégnek, amely szintén Stanstedről indítja New York-i járatát.

E két legfrissebb hír is bizonyítja: a légicégek - köztük a hagyományos légitársaságok - ismét nagyon szeretik a jól fizető üzleti utasokat. A stratégiában ma már kiemelt helyen állnak az üzletemberek, és egyre több és kifinomultabb szolgáltatással bombázzák őket. Új elem, hogy az egyes légitársaságok mellett egy légiszövetség, a SkyTeam - a csoportosulások közül elsőként - önálló programot vezet be a menedzserek még jobb kiszolgálása érdekében.

Az Air France ernyője alá került KLM heti hatszor business jet járatot indít az Amszterdam-Houston útvonalon. A gép a Northwest légitársasággal közösen üzemelteti a járatot. A társaság üzleti osztályának kapacitását az intézkedés 45 százalékkal növeli. A gép utasterében csakis fotelággyá alakítható üzleti ülések vannak, laptopcsatlakoztatással és saját videóval. A KLM a svájci PrivatAirtől lízingeli majd a járművet. A genfi székhelyű társaság két éve a Lufthansát is kiszolgálja. A német vállalat New Yorkba és Washingtonba közlekedteti német városokból induló lízingelt business jetjeit.

A Lufthansa egyébként folyamatosan bővíti a 15 hónapja bevezetett FlyNet szolgáltatását, ma már minden második tengerentúli és ázsiai járatán hozzáférhető a szélessávú internet. Másfél éve megújította az európai business classt is: nem helyez el üléseket a repülőgép középső részén, és kiterjesztette a gyorsító és elsőbbségi sávokat a bejelentkezésnél.

A hollandok is használják majd a SkyTeam globális légiszövetségben most induló vállalati utazási programot. Egyetlen szerződésen belül kilenc nemzetközi légitársaság kedvezményeit kínálják az üzleti utazásokat szervezőknek a multinacionális cégeknél. Árengedmények, pontgyűjtés, személyre szabott földi és fedélzeti kiszolgálás is szerepel ezek között. Választható lesz a törzsutasprogram, a megszerzett mérföldek minden SkyTeam-partner légitársaságnál beválthatók.

A British Airways (BA) a közelmúltban újabb étkezési opciókat vezetett be a tengerentúli üzleti osztályán, a Club Worldön, nyugalmasabb kabinbelsőt és érkezés utáni masszázst kínál. Bevált a néhány éve elsőként bevezetett teljesen vízszintes ágy is - mondta lapunknak Molnár Ferenc, a társaság értékesítési és marketingigazgatója. A BA amerikai repülőtéri üzleti váróiban és a Heathrow-n már a repülés megkezdése előtt vacsorát fogyaszthatnak az utasok. Mindez a gyakorlat a Malév szempontjából is érdekes lehet, hiszen a magyar légitársaság éppen a BA vezette Oneworld globális légiszövetségbe tart, ahol a britek szava és gyakorlata meghatározó.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.