A fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az Avalon Team Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re, mivel étrend-kiegészítő termékeit, köztük a Metabolt gyógyhatású szerként reklámozta. A fogyasztóvédelem is vizsgál. A cég a bíróságnál fellebbezett, s tovább folytatja a reklámozást. A gyógyhatású termékeket vásárlók a fogyasztók speciális csoportjába tartoznak, akik a gyógyulás reményében anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is képesek - állítja Horváth Anita, a GVH sajtófőnöke. A Metabol készítmény azonban csak étrend-kiegészítőként forgalmazható, ám a terméket reklámozó cikkekből az olvasható, hogy a fogyasztó hatás mellett segíti a pajzsmirigy normális működését, megszünteti a depressziót, a fáradtságot, a memóriazavart, segíti a koncentrációt, fontos szerepet játszik a szív- és keringési rendszer működésében. Ezért a versenytanács július 6-án a 30 millió forintos bírság mellett határozatban kötelezte a céget, hogy az érintett sajtóorgánumokban a határozat kézhezvételétől számított 60 napon belül, négy-négy alkalommal az eredeti hirdetéssel azonos nagyságú és formátumú helyreigazítást tegyen közzé, s megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

Részletek a holnapi Világgazdaságban