A Tesco Global Áruházak Rt. az idén az első félévben 175,6 milliárd forint nettó forgalmat ért el, ami 15,8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - mondta Paul Kennedy, a társaság vezérigazgatója. Az anyavállalat, a brit Tesco Plc. szintén kedden nyilvánosságra hozott adatai szerint az adózás előtti eredmény az augusztus 13-ával zárult 24 hétben 908 millió font (1,6 milliárd dollár) volt, 18,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál, meghaladva az elemzők 886 milliós várakozását. Az árbevétel 14,1 százalékkal 18,8 milliárd fontra emelkedett. A külföldi értékesítés 17,3 százalékkal 4,2 milliárd fontra nőtt. A Tesco tavaly Magyarországon 415 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 17 százalékkal többet, mint 2003-ban.

Az idén az első félévben a társaság két új áruházat nyitott, Gödöllőn és Kisvárdán. A ma nyíló komáromi egységgel együtt a Tesco 45 hipermarketet működtet, s az év végére az áruházak száma eléri az 56-ot. Az idén egyebek között Jászberényben, Székesfehérváron, Pakson, Tapolcán, Siklóson, Csornán, Kiskunfélegyházán, Csepelen és Szentesen nyílik Tesco, valamint Veszprémben és Tatabányán. Az utóbbi két városban kisebb méretű, ezer négyzetméteres üzletet terveznek.

Paul Kennedy hangsúlyozta, hogy az áruházak mellett további benzinkutak átadását is tervezik. Az első, pesterzsébeti kút 2004-es nyitása óta már egymillió liter benzint adtak el - tette hozzá. A Tescónak jelenleg 17 kútja van, az év végéig Kalocsán, Cegléden, Baján, Székesfehérváron, Hódmezővásárhelyen, Gyöngyösön, Tapolcán, Szarvason, Siklóson, Kiskunfélegyházán és Szentesen adnak át újabb töltőállomásokat.

A Tesco az idén először vett részt a Sziget Fesztiválon. Paul Kennedy elmondta, a rendezvényen felállított három Tesco Sziget Marketet naponta tizenötezren keresték fel. (MTI Eco)