BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új bérlő a Skála Metróban

A végéhez közeledik a Skála-Coop Rt. profilváltása: a kiskereskedelmi üzletláncból ingatlanhasznosítóvá átvedlett társaság mostanra csaknem öszszes áruházát bérbe adta. A Nyugati téri Skála Metrót nemrég a győri Intertex 2001 Kft. vette bérbe öt évre, a vidéki egységeket pedig egy kínai tulajdonú cég bérli.

Gyakorlatilag minden maradt a régiben, az osztályok beosztását és a beszállítói kört megtartottuk, csupán az árszint csökkent - illusztrálja a Skála Metróban tapasztalható változásokat Samu Józsefné, a női-férfi konfekcióval és textil-nagykereskedelemmel foglalkozó Intertex 2001 Kft. ügyvezető igazgatója. A győri cég a Skála Metro földszintjét, galériáját és első emeletét - öszszesen 4500 négyzetmétert - bérli, szerződése öt évre szól. A társaság az egykori skálás dolgozókból 55-öt átvett (ma már 67-en dolgoznak az áruházban).

A Skála Divatház Rt. (a Skála-Coop csoport kereskedelemmel foglalkozó tagja) július végén vonult ki az áruházból, az Intertex pedig - rögtön nyári vásárral - augusztus elsején kezdte meg a munkát. Noha az üzemeltetőváltás után több cég is bérelt volna területet, Samu Józsefné nem akarta felaprózni az eladóteret, ezért csak a korábbi bérlők - ékszerész, kávézó - maradtak meg. Az ügyvezető igazgató klasszikus áruházat akar, ahol a fehérneműtől az öltözékkiegészítőkön, a gyermek-, férfi- és női- sportöltözékeken, a lakástextileken át az illatszerekig széles választékot kínálnak.

Az új üzemeltető mellett szól a jó minőséggel párosuló közepes árfekvés; utóbbit jobbára úgy éri el a cég, hogy nem kér vissza pénzt a beszállítóitól, mert az emelné a fogyasztói árat. Értesüléseink szerint korábban - a többi kereskedelmi hálózathoz hasonlóan - a Skála marketing-hozzájárulást, forgalmi bónuszt és egyéb költségtérítést kért - ezek a beszállítóknak akár 20 százalékos terhet is jelentettek. Adott a vásárlóközönség is: a Nyugati téren a pályaudvar révén nagyon sok a vidéki vásárló. Az indulás ennek megfelelően jó volt: csak az első héten 500 törzsvásárlói kártyát adtak ki.

Az egykor a Rábakernél dolgozó Samu Józsefné a cég megszűnése után, 1996-ban vágott bele a ruha-nagykereskedelembe és -gyártatásba. Az Intertexet négy éve hozta létre hárommillió forint alaptőkével. Továbbra is megmarad a győri nagykereskedelmi raktáruk, ahonnan körülbelül ötven szaküzletbe és hipermarketbe szállítanak. A csoport, amely szeptember végétől másfél évig 600 négyzetméteres férfikonfekció-osztályt indít a Skála Buda áruházban, évente mintegy 70 ezer ruhát gyártat Magyarországon, forgalma egymilliárd forint.

A Skála Metróhoz hasonló üzemeltetési és üzleti modell valósul meg - a szintén a Skála-Coop csoporthoz tartozó - Luxus Áruházban is, ahol a HVG információi szerint az ugyancsak győri Excellent Ipari és Kereskedelmi Kft. lett a főbérlő. Érdekesség, hogy az Excellent tulajdonosa, Balogh Imre egykor közös munkahelyen dolgozott Samu Józsefnéval. A HVG-nek egyébként mindketten úgy nyilatkoztak, hogy ruházati nagykereskedésükre építve ezen az üzleten csak nyerni lehet.

A vidéki Skálák esetében az átalakulás előbb lezajlott: információink szerint a dunaújvárosi áruházat 2001-ben, az ózdi, a gyöngyösi és a szolnoki egységet pedig 2003-ban szerezte meg egy kínai befektetői csoport. Azóta átadták a nyíregyházi, a székesfehérvári, a győri, a miskolci és az egri áruház üzemeltetését is. A fővárosban a Corvin Áruházat egy magyar nagykereskedelmi cég szerezte meg, a budai Skála pedig az ING csoporthoz került. A HVG úgy tudja, valószínűleg rövid időn belül vevőre talál az Otthon Áruház is, a kispesti Centrum Áruházat pedig várhatóan egy kínai társaság vásárolja meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.