Gyakorlatilag minden maradt a régiben, az osztályok beosztását és a beszállítói kört megtartottuk, csupán az árszint csökkent - illusztrálja a Skála Metróban tapasztalható változásokat Samu Józsefné, a női-férfi konfekcióval és textil-nagykereskedelemmel foglalkozó Intertex 2001 Kft. ügyvezető igazgatója. A győri cég a Skála Metro földszintjét, galériáját és első emeletét - öszszesen 4500 négyzetmétert - bérli, szerződése öt évre szól. A társaság az egykori skálás dolgozókból 55-öt átvett (ma már 67-en dolgoznak az áruházban).
A Skála Divatház Rt. (a Skála-Coop csoport kereskedelemmel foglalkozó tagja) július végén vonult ki az áruházból, az Intertex pedig - rögtön nyári vásárral - augusztus elsején kezdte meg a munkát. Noha az üzemeltetőváltás után több cég is bérelt volna területet, Samu Józsefné nem akarta felaprózni az eladóteret, ezért csak a korábbi bérlők - ékszerész, kávézó - maradtak meg. Az ügyvezető igazgató klasszikus áruházat akar, ahol a fehérneműtől az öltözékkiegészítőkön, a gyermek-, férfi- és női- sportöltözékeken, a lakástextileken át az illatszerekig széles választékot kínálnak.
Az új üzemeltető mellett szól a jó minőséggel párosuló közepes árfekvés; utóbbit jobbára úgy éri el a cég, hogy nem kér vissza pénzt a beszállítóitól, mert az emelné a fogyasztói árat. Értesüléseink szerint korábban - a többi kereskedelmi hálózathoz hasonlóan - a Skála marketing-hozzájárulást, forgalmi bónuszt és egyéb költségtérítést kért - ezek a beszállítóknak akár 20 százalékos terhet is jelentettek. Adott a vásárlóközönség is: a Nyugati téren a pályaudvar révén nagyon sok a vidéki vásárló. Az indulás ennek megfelelően jó volt: csak az első héten 500 törzsvásárlói kártyát adtak ki.
Az egykor a Rábakernél dolgozó Samu Józsefné a cég megszűnése után, 1996-ban vágott bele a ruha-nagykereskedelembe és -gyártatásba. Az Intertexet négy éve hozta létre hárommillió forint alaptőkével. Továbbra is megmarad a győri nagykereskedelmi raktáruk, ahonnan körülbelül ötven szaküzletbe és hipermarketbe szállítanak. A csoport, amely szeptember végétől másfél évig 600 négyzetméteres férfikonfekció-osztályt indít a Skála Buda áruházban, évente mintegy 70 ezer ruhát gyártat Magyarországon, forgalma egymilliárd forint.
A Skála Metróhoz hasonló üzemeltetési és üzleti modell valósul meg - a szintén a Skála-Coop csoporthoz tartozó - Luxus Áruházban is, ahol a HVG információi szerint az ugyancsak győri Excellent Ipari és Kereskedelmi Kft. lett a főbérlő. Érdekesség, hogy az Excellent tulajdonosa, Balogh Imre egykor közös munkahelyen dolgozott Samu Józsefnéval. A HVG-nek egyébként mindketten úgy nyilatkoztak, hogy ruházati nagykereskedésükre építve ezen az üzleten csak nyerni lehet.
A vidéki Skálák esetében az átalakulás előbb lezajlott: információink szerint a dunaújvárosi áruházat 2001-ben, az ózdi, a gyöngyösi és a szolnoki egységet pedig 2003-ban szerezte meg egy kínai befektetői csoport. Azóta átadták a nyíregyházi, a székesfehérvári, a győri, a miskolci és az egri áruház üzemeltetését is. A fővárosban a Corvin Áruházat egy magyar nagykereskedelmi cég szerezte meg, a budai Skála pedig az ING csoporthoz került. A HVG úgy tudja, valószínűleg rövid időn belül vevőre talál az Otthon Áruház is, a kispesti Centrum Áruházat pedig várhatóan egy kínai társaság vásárolja meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.