Egy héten belül a második diszkont-légitársaság, a magyar tulajdonú Wizz Air bírálta hevesen a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. árpolitikáját. Váradi József vezérigazgató bejelentette: mivel szerintük a BA Rt. monopolhelyzetét kihasználva korlátozza a versenyt, kénytelenek az Európai Bizottsághoz, illetve a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulni. A napokban a brit Easyjet kifogásolta az 1-es terminálon a légitársaságoknak kiszámlázott magas díjakat, és járatainak csökkentését helyezte kilátásba.
A Wizz Air szerint számára hátrányosan megkülönböztetőek az üzemeltető földi kiszolgálást végző üzletága által felszámolt díjak, s mivel felmerülhet az európai belső piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatás kérdése is, a Wizz Air e tekintetben is panasszal fordul az Európai Bizottsághoz. Teljességgel elfogadhatatlannak tartjuk, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet, addig vannak légitársaságok, amelyek semmit – vagy csak töredékét – fizetik ugyanazért a szolgáltatásért.
A BA Rt. ezen gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez, és nem csak a Wizz Airnek. A BA Rt. a tárgyalásos rendezésre sem volt hajlandó. Ezért kényszerültünk jogi lépésekre – mondta Váradi József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.