Nőtt az MTV reklámbevétele
Várhatóan 2,6-2,7 milliárd forintos nettó reklámbevételt érhet el az idén a Magyar Televízió – jelezte tegnapi sajtótájékoztatóján Fischer András, a közszolgálati adó üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Elmondta: tavaly 2,3 milliárdos spotbevételt könyvelhettek el. Az MTV összes kereskedelmi bevétele az idei évben mintegy négymilliárd forint körüli lesz a 2004-es 3,4 milliárd után. Ahhoz képest, hogy tavaly labdarúgó Európa-bajnokságot majd nyári olimpiát közvetített a társaság, mindez komoly előrelépésnek számít – véli a vezető. 2004-ben a foci Eb ideje alatt, júniusban könyvelhette el az MTV a legnagyobb, nettó 450 millió forint körüli reklámbevételét, míg az olimpia hetei alatt produkálták a második legjobb hónapot, mintegy 350 millió forinttal. Az idén ezek a hónapok a legalacsonyabb bevételekkel zárultak.
Az MTV jövőre sem sugároz nagy futballeseményt, ellenben közvetít majd néhány Bajnokok Ligája-találkozót. A labdarúgó-világbajnokságnak az RTL Klub által megszerzett sugárzási jogdíjával kapcsolatban Fischer András jelezte: a köztévé nem akart 600 millió forintnál többet fizetni az eseményért, mert számításaik szerint legfeljebb 450 millió forintos bevételt hozhattak volna a konyhára a vb idején sugárzott reklámok. A Bajnokok Ligája következő sorozatának közvetítéséért fizetett jogdíjjal kapcsolatban Fischer András nem árult el részleteket. Piaci információk szerint 200–300 millió forint közötti összegbe kerülhetett az első számú európai kupasorozat sugárzási joga.
A jövő évi üzleti tervekről az igazgató egyelőre nem nyilatkozott, azt azonban jelezte, hogy lehetőségeik nagymértékben függnek majd az MTV 2006-os műsorstruktúrájától. Hozzátette, ha nem látnak olyan műsorokat, amelyek milliós nézőszámot vonzhatnak, akkor nem lesz könnyű dolguk. A közelgő választási kampány apropóján jelezte: külön iroda alakul házon belül, hogy kidolgozzák a politikai hirdetésekkel kapcsolatos teendőket. (VG)