Várhatóan 2,6-2,7 milliárd forintos nettó reklámbevételt érhet el az idén a Magyar Televízió – jelezte tegnapi sajtótájékoztatóján Fischer András, a közszolgálati adó üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Elmondta: tavaly 2,3 milliárdos spotbevételt könyvelhettek el. Az MTV összes kereskedelmi bevétele az idei évben mintegy négymilliárd forint körüli lesz a 2004-es 3,4 milliárd után. Ahhoz képest, hogy tavaly labdarúgó Európa-bajnokságot majd nyári olimpiát közvetített a társaság, mindez komoly előrelépésnek számít – véli a vezető. 2004-ben a foci Eb ideje alatt, júniusban könyvelhette el az MTV a legnagyobb, nettó 450 millió forint körüli reklámbevételét, míg az olimpia hetei alatt produkálták a második legjobb hónapot, mintegy 350 millió forinttal. Az idén ezek a hónapok a legalacsonyabb bevételekkel zárultak.
Az MTV jövőre sem sugároz nagy futballeseményt, ellenben közvetít majd néhány Bajnokok Ligája-találkozót. A labdarúgó-világbajnokságnak az RTL Klub által megszerzett sugárzási jogdíjával kapcsolatban Fischer András jelezte: a köztévé nem akart 600 millió forintnál többet fizetni az eseményért, mert számításaik szerint legfeljebb 450 millió forintos bevételt hozhattak volna a konyhára a vb idején sugárzott reklámok. A Bajnokok Ligája következő sorozatának közvetítéséért fizetett jogdíjjal kapcsolatban Fischer András nem árult el részleteket. Piaci információk szerint 200–300 millió forint közötti összegbe kerülhetett az első számú európai kupasorozat sugárzási joga.
A jövő évi üzleti tervekről az igazgató egyelőre nem nyilatkozott, azt azonban jelezte, hogy lehetőségeik nagymértékben függnek majd az MTV 2006-os műsorstruktúrájától. Hozzátette, ha nem látnak olyan műsorokat, amelyek milliós nézőszámot vonzhatnak, akkor nem lesz könnyű dolguk. A közelgő választási kampány apropóján jelezte: külön iroda alakul házon belül, hogy kidolgozzák a politikai hirdetésekkel kapcsolatos teendőket. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.