BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt az Audi

Az Audi Hungaria Motor Kft. árbevétele a várakozások szerint 2005-ben meghaladja a négymilliárd eurót, ez némileg több az előző évinél. Jövőre az ideihez hasonló mértékű, negyedmilliárd eurós beruházást tervez a győri cég.

Az idei évihez hasonló nagyságrendű, mintegy 250 millió eurós győri beruházással számol 2006-ban az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke, Thomas Faustmann. A cégvezető egy győri sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy készülnek a TT modell utódjának összeszerelésére; az idén nyáron már felállt az itteni gyártósor, s a magyar szakemberek ingolstadti felkészítése is tart.
A tervezett beruházások nyomán új motorcsaláddal is jelentkezik majd az Audi Hungaria Motor Kft. Az anyavállalat már bemutatta a sajtónak az új S8-as modellt, amelyhez ugyancsak Győrben készülnek a nyolcnál is több hengerrel ellátott motorok.
Faustmann elmondta azt is: bíznak abban, hogy jövőre legalább annyi motort gyártanak majd, mint az idén, amikor is tíz százalékkal tudták növelni a darabszámot; ez várhatóan megközelíti az 1,65 milliót. (Ez az adat 2004-ben valamivel több mint 1,48 millió volt.) E keresletnövekedés mögött elsősorban a sikeres négyhengeres FSI motorok állnak.
A cégvezető jövő évi terveik kapcsán beszélt a győri Audi-gyár és az M1-es autópálya között tervezett közvetlen közúti kapcsolat kiépítéséről is. E beruházást az idén ősszel, a szerszámgyár avatásakor Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelentette be, s az építés közös kormányzati, önkormányzati és audis források felhasználásával valósul meg. A útszakasz megépítése kedvez majd a céghez történő alkatrész-beszállításnak is.
Heinrich Franke, az Audi Hungaria Motor Kft. pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója szerint a győri üzem árbevétele a várakozások szerint 2005-ben meghaladja a 4 milliárd eurót. Ez valamivel több, mint a tavalyi volt, amikor 3,924 milliárd eurós árbevétellel zárták az évet. E fejlődés az igazgató szerint azért nem robbanásszerű, mert szinte hónapról hónapra új motortípusokat vezettek be, amelyeknek megvan a felfutási idejük. Heinrich Franke az idei év sikereként értékelte, hogy a jelenlegi gyártelep mellett megvett a cég egy 60 hektáros területet, amely hosszú távon biztosítja a terjeszkedés lehetőségét a győri Audi számára.
Nem teljesen elégedett ugyanakkor a pénzügyi igazgató a társaság beszállítói hátterének fejlesztését célzó projekttel. Bár egyre több magyar szériabeszállítót sikerül a győri üzem munkáiba bevonni, ez meglehetősen lassú és komplikált feladat, amelyet szerinte a Volkswagen konszern korábbi beszerzési politikája is megnehezített. Az igazgató külön kiemelte az Audi Hungaria jó együttműködését a magyar kormánnyal. Mint mondta: amikor az ország csatlakozott az Európai Unióhoz, sikerült elérniük, hogy a rájuk vonatkozó szabályokat a csatlakozás utáni időpontra is át tudják vinni.
Heinrich Franke ötévi magyarországi munka után az év végén távozik, s a jövőben Ingolstadtban a piacra kerülő új modellek körüli pénzügyi teendőkkel foglalkozik majd. Utódja az eddig az Audi AG-nál dolgozó Johannes Rossek lesz. Az Audi Hungaria Motor Kft. dolgozóinak létszáma az idén átlagosan meghaladta az ötezret, a fluktuáció pedig 3,3 százalékot tett ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.