Az idei évihez hasonló nagyságrendű, mintegy 250 millió eurós győri beruházással számol 2006-ban az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke, Thomas Faustmann. A cégvezető egy győri sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy készülnek a TT modell utódjának összeszerelésére; az idén nyáron már felállt az itteni gyártósor, s a magyar szakemberek ingolstadti felkészítése is tart.
A tervezett beruházások nyomán új motorcsaláddal is jelentkezik majd az Audi Hungaria Motor Kft. Az anyavállalat már bemutatta a sajtónak az új S8-as modellt, amelyhez ugyancsak Győrben készülnek a nyolcnál is több hengerrel ellátott motorok.
Faustmann elmondta azt is: bíznak abban, hogy jövőre legalább annyi motort gyártanak majd, mint az idén, amikor is tíz százalékkal tudták növelni a darabszámot; ez várhatóan megközelíti az 1,65 milliót. (Ez az adat 2004-ben valamivel több mint 1,48 millió volt.) E keresletnövekedés mögött elsősorban a sikeres négyhengeres FSI motorok állnak.
A cégvezető jövő évi terveik kapcsán beszélt a győri Audi-gyár és az M1-es autópálya között tervezett közvetlen közúti kapcsolat kiépítéséről is. E beruházást az idén ősszel, a szerszámgyár avatásakor Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelentette be, s az építés közös kormányzati, önkormányzati és audis források felhasználásával valósul meg. A útszakasz megépítése kedvez majd a céghez történő alkatrész-beszállításnak is.
Heinrich Franke, az Audi Hungaria Motor Kft. pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója szerint a győri üzem árbevétele a várakozások szerint 2005-ben meghaladja a 4 milliárd eurót. Ez valamivel több, mint a tavalyi volt, amikor 3,924 milliárd eurós árbevétellel zárták az évet. E fejlődés az igazgató szerint azért nem robbanásszerű, mert szinte hónapról hónapra új motortípusokat vezettek be, amelyeknek megvan a felfutási idejük. Heinrich Franke az idei év sikereként értékelte, hogy a jelenlegi gyártelep mellett megvett a cég egy 60 hektáros területet, amely hosszú távon biztosítja a terjeszkedés lehetőségét a győri Audi számára.
Nem teljesen elégedett ugyanakkor a pénzügyi igazgató a társaság beszállítói hátterének fejlesztését célzó projekttel. Bár egyre több magyar szériabeszállítót sikerül a győri üzem munkáiba bevonni, ez meglehetősen lassú és komplikált feladat, amelyet szerinte a Volkswagen konszern korábbi beszerzési politikája is megnehezített. Az igazgató külön kiemelte az Audi Hungaria jó együttműködését a magyar kormánnyal. Mint mondta: amikor az ország csatlakozott az Európai Unióhoz, sikerült elérniük, hogy a rájuk vonatkozó szabályokat a csatlakozás utáni időpontra is át tudják vinni.
Heinrich Franke ötévi magyarországi munka után az év végén távozik, s a jövőben Ingolstadtban a piacra kerülő új modellek körüli pénzügyi teendőkkel foglalkozik majd. Utódja az eddig az Audi AG-nál dolgozó Johannes Rossek lesz. Az Audi Hungaria Motor Kft. dolgozóinak létszáma az idén átlagosan meghaladta az ötezret, a fluktuáció pedig 3,3 százalékot tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.