Tavaly az előzetes adatok szerint valamivel több mint 270 ezer digitális fényképezőgépet adtak el Magyarországon, ez közel 35 százalékos bővülést jelent 2004-hez képest – tudtuk meg Bacskó Gergelytől, az IDC Magyarországi Kft. elemzőjétől. A készülékek ára folyamatosan csökken, 2004-ben az átlagár 330 dollár volt, tavaly az első három negyedévben pedig már csak 263. Míg 2004-ben főként a három megapixeles felbontású fényképezőgépeket keresték a hazai fogyasztók, addig tavaly már a négy megapixeles készülékek iránt volt a legnagyobb érdeklődés.
Míg Magyarországon a kevésbé telített piacokra jellemzően évről évre dinamikusan nő a forgalom, addig a fejlettebb régiókban úgy tűnik, megtorpant a bővülés. Az elmúlt évek tíz százalék feletti növekedését követően az idén várhatóan csak 7 százalékkal bővül az észak-amerikai digitális fényképezőgépek piaca, a tavalyi 25-26-ról csupán 28 millióra nő az eladott készülékek száma – derül ki a Financial Times összeállításából. A jövő évtől azonban megáll a fejlődés és 2010-ig várhatóan ezen a szinten marad majd az értékesítés a régióban – idézi a napilap az InfoTrends piackutató cég előrejelzését.
Japánban az értékesítés 2004-ben érte el csúcspontját, ekkor
8 millió készüléket adtak el az ázsiai szigetországban. A piackutató cég munkatársainak jóslata szerint Nyugat-Európában jövőre várható a piac bővülésének megtorpanása.
A nagy piacok gyengébb teljesítménye ellenére világszinten a következő években a digitális fényképezőgépek forgalma évente átlagosan hat százalékkal bővül, 2010-ben már 104 millió készülék kelhet el. Ez főként a kelet-európai, kínai és indiai felhasználók növekvő igényének lesz köszönhető. A feltörekvő ázsiai piacokon például 2005 és 2010 között megháromszorozódik az eladott eszközök száma.
A meghatározó digitálisfényképezőgép-piacokon tapasztalható megtorpanás arra ösztönzi a gyártókat, hogy a fejlődő, kevésbé telített piacokra, illetve az eladás utáni szolgáltatásokra – tárolás, kinyomtatás – összpontosítsanak. Számos kisebb termelő megszűnt, a nagyobbak közül pedig többen (Sony, Olympus) termeléscsökkentésre kényszerültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.