Bővíti töltőkapacitásait az üdítőital- és ásványvízgyártással, illetve -forgalmazással foglalkozó Maspex-Olympos (MO) Kft. a Bács-Kiskun megyei Nyárlőrincen – tudtuk meg Csecserits
Beátától, a cég ügyvezető igazgatójától. A lengyel Maspex Wadowice csoport tulajdonában lévő társaság januártól megkezdte az Apenta ásványvízmárka palackozását, amellyel a nyárlőrinci PET-gyártósor kihasználtságát is növeli.
Az MO az Apenta márkanevet tavaly a német Franken Brunnen (FB) GmbH érdekeltségébe tartozó Apenta Ásványvíz- és Üdítőipari Rt.-től vásárolta meg. Korábbi információink szerint az FB azért döntött az eladás mellett, mert őrmezei kútjának fluortartalma magas volt, ezért az uniós előírások szerint az innen nyert termékeket figyelmeztető jelzéssel kellett volna ellátni, vagy ki kellett volna vonni a forgalomból.
Csecserits Beáta tájékoztatása szerint a nyárlőrinci kút optimális mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat és megfelel az EU-s elvárásoknak. Ez azt is jelenti, hogy a minőségjavulás révén az onnan származó ásványvízből bármikor és bármennyit lehet inni. Az MO a vásárlás után új csomagolástechnikai megoldásokat választott, amelyek eredményeként az ásványvíz palackja és címkéje megváltozott. A cég ugyanakkor nem közölt adatokat arról, hogy a márka megvételére és a gyártás beindításával kapcsolatos fejlesztésekre mennyit fordított.
Az Apenta ma az egyik legmagasabbra értékelt védjegy Magyarországon, de a forgalmi adatok alapján egyelőre nem foglal el előkelő helyet az ásványvizek között. Szakértők szerint ehhez az is hozzájárul, hogy az eladást fontolgató FB már nem fordított kellő figyelmet az Apenta menedzselésére az utóbbi időszakban. Az ACNielsen tavaly október–novemberi adatai azt tükrözik, hogy a márka részesedése 1,9-2 százalék körüli. (A vezető helyért a magyar tulajdonú Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Theodorát gyártó, Nestlé-érdekeltségű Kékkúti Ásványvíz Rt. versenyez a mintegy 600 millió literre tehető teljes magyar piacon). Az Apenta és a hozzá tartozó kapcsolatrendszer átvételével az MO célja, hogy az ásványvíz piaci súlyát növelje. Információink szerint a termék értékesítéséből a német tulajdonú Apenta Kft. mintegy 1,3 milliárd forintos árbevételt ért el 2005-ben. A Maspex-Olympos rövid távon ezt néhány százalékkal szeretné növelni.
Az MO ez évre tízmilliárd forint körüli összárbevételt tervez – közölte Csecserits Beáta. A társaság a gyümölcslépiacon a Sió-Eckes után a második helyet foglalja el 9,1 százalékos részesedéssel, és több instant termék (kapucsínó, tea, kávékrémpor) forgalmazásában is meghatározó pozíciója van. Ez utóbbiak közül La Festa termékcsaládja a piac egyharmadát uralja saját árukategóriájában. Az MO a Plusssz Vitamin Kft.-től tavaly megvette a Plusssz pezsgőtabletta-márkát is. A nyárlőrinci töltőkapacitások bővítése mellett egyik legfontosabb feladata az lesz 2006-ban, hogy a tavalyi akvizíciókkal szerzett új tevékenységeit összehangolja – mondta az ügyvezető igazgató. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.