Sorban teszik közzé előrejelzéseiket a világ legnagyobb kommunikációs holdingjai. Prognózisaik az idei évre vonatkozóan általában kedvező megállapításokat tartalmaznak. Martin Sorrell, a világ második legnagyobb kommunikációs holdingjának, a WPP-nek a vezérigazgatója jelezte: 2006-ban 4-5 százalékos bevételnövekedéssel számolnak, miközben a világ reklámpiaca várhatóan négy százalék körül bővülhet. A társaság szerint a németországi labdarúgó-világbajnokság, az amerikai kongresszusi választások és a múlt vasárnap véget ért torinói téli olimpiai játékok is kedvező hatással lehetnek a piacra. Viszont felhívták a figyelmet arra is, hogy ezekhez az eseményekhez képest hosszabb távon sokkal meghatározóbb jelentősége lesz a 2008-as nyári olimpiai játékoknak, amelyet Pekingben rendeznek meg.
A társaság a napokban tette közzé pénzügyi jelentését is 2005-ről. Ebből kiderül, hogy a WPP bevétele huszonöt százalékkal, 5,37 milliárd fontra (1986 milliárd forint) emelkedett 2004-hez képest. A növekedésben komoly szerepe volt annak is, hogy a cégcsoport 376 millió fontért megvásárolta a Grey Globalt.
A WPP, amelyhez többek között olyan ügynökségek tartoznak, mint a Young & Rubicam, a Hill & Knowlton vagy a JWT, további kétmilliót költött egyébként kisebb akvizíciókra is. A WPP éves jelentéséből kiderül az is, hogy a cég 592 millió fontos adózás előtti eredménye 36 százalékkal haladta meg az előző évi profitot. Hasonló mértékben, 33 százalékkal nőtt a nettó eredmény is, amely így elérte a 398 millió fontot.
A világ legnagyobb kommunikációs holdingja, az Omnicom is nemrég jelezte, hogy optimista az idei évi várakozásokkal kapcsolatban, és további erős szereplést vár Ázsiától, amely az elmúlt 12 hónapban a régiókat tekintve is jól teljesített. Az Omnicom összes 10,5 milliárd dolláros árbevételének 10 százalékát itt érte el. A társaság vezetője, John Wren viszont Martin Sorrell-lel szemben sokkal visszafogottabban vélekedik az idei évi sportesemények várható reklámpiaci hatásával kapcsolatban. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.