BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bizakodók a nagy reklámcégek

Sorban teszik közzé előrejelzéseiket a világ legnagyobb kommunikációs holdingjai. Prognózisaik az idei évre vonatkozóan általában kedvező megállapításokat tartalmaznak. Martin Sorrell, a világ második legnagyobb kommunikációs holdingjának, a WPP-nek a vezérigazgatója jelezte: 2006-ban 4-5 százalékos bevételnövekedéssel számolnak, miközben a világ reklámpiaca várhatóan négy százalék körül bővülhet. A társaság szerint a németországi labdarúgó-világbajnokság, az amerikai kongresszusi választások és a múlt vasárnap véget ért torinói téli olimpiai játékok is kedvező hatással lehetnek a piacra. Viszont felhívták a figyelmet arra is, hogy ezekhez az eseményekhez képest hosszabb távon sokkal meghatározóbb jelentősége lesz a 2008-as nyári olimpiai játékoknak, amelyet Pekingben rendeznek meg.

A társaság a napokban tette közzé pénzügyi jelentését is 2005-ről. Ebből kiderül, hogy a WPP bevétele huszonöt százalékkal, 5,37 milliárd fontra (1986 milliárd forint) emelkedett 2004-hez képest. A növekedésben komoly szerepe volt annak is, hogy a cégcsoport 376 millió fontért megvásárolta a Grey Globalt.

A WPP, amelyhez többek között olyan ügynökségek tartoznak, mint a Young & Rubicam, a Hill & Knowlton vagy a JWT, további kétmilliót költött egyébként kisebb akvizíciókra is. A WPP éves jelentéséből kiderül az is, hogy a cég 592 millió fontos adózás előtti eredménye 36 százalékkal haladta meg az előző évi profitot. Hasonló mértékben, 33 százalékkal nőtt a nettó eredmény is, amely így elérte a 398 millió fontot.

A világ legnagyobb kommunikációs holdingja, az Omnicom is nemrég jelezte, hogy optimista az idei évi várakozásokkal kapcsolatban, és további erős szereplést vár Ázsiától, amely az elmúlt 12 hónapban a régiókat tekintve is jól teljesített. Az Omnicom összes 10,5 milliárd dolláros árbevételének 10 százalékát itt érte el. A társaság vezetője, John Wren viszont Martin Sorrell-lel szemben sokkal visszafogottabban vélekedik az idei évi sportesemények várható reklámpiaci hatásával kapcsolatban. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.