Ettől az évtől kezdve hazai összeszerelésű és saját márkanéven forgalmazott LCD televízióval is megjelenik a piacon az Albacomp Rt. Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú informatikai vállalkozásnak számító székesfehérvári vállalat az idén 2,5-3 ezret kíván az új termékből gyártani, ezzel várhatóan a hazai piac 5-10 százalékát fedi majd le. A 82 centiméteres képátmérőjű alaptípust 250 ezer forintért dobja piacra, de hamarosan más képmérettel is megjelenik.
Tárgyalásokat folytat már kínai cégekkel ugyanilyen típusú készülékek bérgyártásáról is, valamint az Electroworld láncot birtokló brit Dixons csoporttal az exportlehetőségekről is, ez már esetleges kapacitásbővítést is felvethet – mondta el lapunknak Laufer Tamás vezérigazgató.
Mint már korábban megírtuk, az eddig saját összeszerelésű PC-iről és noteszgépeiről ismert Albacomp a számítástechnikai piacon egyenlőtlenül kihasználható kapacitásainak lekötéséhez keresett új profilt, így esett a választás a jó piacot ígérő LCD tévék gyártására.
Magyarországon 2005. február és november között az előző év hasonló időszakához képest 300 százalék felett bővült az LCD televíziók forgalma – derül ki a GfK Hungária Retail & Technology területe által közölt adatokból. A darabszámot tekintve még látványosabb, közel 550 százalékos volt a növekedés, amelyben nagy szerepet játszott, hogy az LCD tévék átlagos ára 37 százalékkal csökkent a vizsgált időszakban. A plazmatelevíziók piaca az értéket tekintve közel 100, míg a darabszámot alapul véve közel 240 százalékkal bővült 2005. február és november között az egy évvel korábbihoz képest. Ebben a szegmensben 43 százalékos volt az átlagos árcsökkenés.
Tavaly 2004-hez képest több mint 60 százalékkal, 33,7 milliárd dollár fölé nőtt a plazma- és LCD televíziók globális piaca az iSuppli adatai szerint. A piackutató cég előrejelzése alapján a következő években lassabb forgalombővülésre számíthatnak az ilyen típusú készülékek forgalmazói, hiszen az idén már csak 18 százalék körül alakul az értékesítés növekedése 2005-höz viszonyítva.
A teljes piacon belül az LCD készülékek donimálnak, ezek forgalma 2004-ben közel 13,5 milliárd dollár volt, míg tavaly több mint 22,1 milliárd. Az iSuppli 2006-os jóslata szerint a folyadékkristályos kijelzőjű készülékek forgalma megközelíti a 26,5 milliárd dollárt.
A világ vezető LCD-gyártói a növekvő igények kiszolgálására a tervezettnél jóval korábban elindították a termelést legújabb üzemeikben. A folyadékkristályos kijelzők gyártásában piacvezetőnek számító Samsung 4,1 milliárd dollárért felépített új üzemében januárban kezdték meg a termelést, bár ezt eredetileg csak áprilisra tervezték. Hasonló lépést tett a dél-koreai cég legnagyobb riválisának számító LG.Philips LCD Co. is, amelynek új LCD-kijelző-gyárában szintén az év elején indult meg a termelés.
Az üzemnyitási láz azt mutatja, hogy a televízió- és kijelzőgyártók optimisták az idei évet tekintve. A pozitív várakozásokhoz hozzájárul, hogy az idei nagy sportesemények, mint a februári téli olimpia Torinóban vagy a nyári labdarúgó világbajnokság várhatóan tovább növeli majd a lapos képernyős televíziók iránti kereslet. A gyártók optimizmusát mutatja, hogy a tavalyi 6,5 és az idei 8,8 milliárd után jövőre rekordot jelentő, tízmilliárd dolláros bevételre számítanak a lapos televíziók értékesítéséből a Samsungnál.
Robbanásszerűen nőtt a plazmatévék iránti kereslet 2005 utolsó negyedévében, az előző év hasonló időszakához képest több mint duplájára, 2,27 millióra bővült a világszerte értékesített ilyen típusú készülékek száma. A szóban forgó szórakoztató elektronikai piaci szegmens legnagyobb szereplője, a Panasonic márkáról ismert Matsushitának 26 százalékos, míg az LG Electronics 15,4, a Samsung pedig 14,4 százalékos részesedése van a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.