Kormányprogram. Az Új Magyarország elnevezésű 85 oldalas kormányprogram nem sok konkrétumot tartalmaz. A fejlődés húzóerejét a magas hozzáadott értéket képviselő termékek és szolgáltatások jelentik: modern ipar, innovatív ágazatok, üzleti és kereskedelmi szolgáltatás (ezen belül az üzleti szolgáltató központok) és idegenforgalom – olvasható a programban.
Magyarország pénzügyi-logisztikai központ. A dokumentum szerint az ország adottságaira építve Európa egyik pénzügyi és logisztikai központjává válhatunk. Ezt egyebek között arra alapozzák, hogy két európai jelentőségű folyónk van, a kontinens kilenc legfontosabb közlekedési hálózata közül pedig négy hazánkon halad át. Ezeknek az útvonalaknak és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatóbázisoknak a fejlesztésével pedig újabb logisztikai rendszerek jöhetnek létre. A logisztikai szolgáltatások feltételeinek átfogó modernizálásával, a piacbarát szabályozási és üzleti környezet kialakításával, pályázható, fejlesztést ösztönző támogatásokkal segítik elő a környezeti szempontból is kedvező új intermodális (szállítási módokat öszszekapcsoló) logisztikai központok létesítését. Ösztönözni fogják, hogy minél több nemzetközi vállalat regionális üzleti szolgáltató központja települjön Magyarországra, illetve bővítse itt a működését, mert magas színvonalú tudásra épülő tevékenységet folytatnak, és nagy számban alkalmaznak akár többdiplomás pályakezdőket, építenek a magyar munkavállalók versenyképes tudására. A kereskedelmi és üzleti szolgáltatások gyors fejlődését a bürokratikus engedélyezési-hatósági rendszerek leépítésével, letisztult szabályozással, átképzést ösztönző szakképzési együttműködéssel és az infokommunikációs fejlesztést elősegítő pályázható támogatásokkal ösztönzik.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése. A program szerint a közlekedési és az infokommunikációs infrastruktúra folyamatos fejlesztésére van szükség ahhoz, hogy hazánk ne töredezzen szét különböző történeti időkben, életformában létező településcsoportok szigeteire. A tervek szerint törvénybe foglalják az Új Magyarország programnak a gyorsforgalmi úthálózattal kapcsolatos fejlesztési koncepcióját és a megvalósítás részletes ütemtervét. Az időszak végére az autópályák elérik az országhatárokat, gyorsforgalmi utak kötik össze a nagyvárosokat, az ország ma még elzárt területein új beruházási lehetőségek nyílnak üzleti szolgáltató központok kialakításához. Nemzeti út-korszerűsítési programba foglalják az országos jelentőségű közutak felújításának ütemezését és befejezik a 11,5 tonnás burkolatmegerősítési programot, amely a leginkább igénybe vett úthálózat teherbírásának növelését célozza. Kiemelt fontosságot tulajdonítanak a városi és az agglomerációs közösségi közlekedés fejlesztésének is. Felülvizsgálják a közlekedési fejlesztéseket szabályozó rendeleteket, műszaki előírásokat. Cél a közlekedésbiztonsági szempontok határozottabb érvényesítése és a lehető legtakarékosabb megoldások alkalmazása.
A kormány vasútpolitikájának célja egy európai szinten is működőképes, korszerű, magas színvonalú közlekedés megteremtése és fenntartása. Ennek érdekében reformok megindítását tűzték ki a személyszállításban, és folytatják az elmúlt évben megkezdett reformot az áruszállítás terén. Törvénybe foglalják és elindítják a következő hét év átfogó vasútfejlesztési és járműcsereprogramját. Ennek eredményeként vidéki nagyvárosainkat korszerű vasúttal lehet elérni, a környezetbarát vasúti közlekedés visszanyeri korábbi elismertségét és hozzásegít az ország tranzitszerepének megerősítéséhez. VG
Sztráda
Befejezik az M6-os és az M7-es autópálya építését. A forgalom Budapest-központúságának oldására megépítik a fővárost tehermentesítő gyorsforgalmi körgyűrű további szakaszát a dunai átkelés bővítésével, és folytatják az M8-as és az M9-es gyorsforgalmi közút kiépítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.