BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevált módszer az AC

Folyamatosan bővíti létszámát az IT-szolgáltatások és üzleti megoldások tervezésével, megvalósításával és üzemeltetésével foglalkozó EMEA Távolsági Szolgáltató Rt. – tájékoztatta lapunkat Mercsák Andrea, a társaság humánerőforrás-vezetője. A jelenleg mintegy 300 főt foglalkoztató vállalat több különböző csatornán keresztül juttatja el az álláshirdetéseket az érdeklődőknek. Az eddigi tapasztalatok szerint azonban az internet a leghatékonyabb – tette hozzá a szakember. A nyomtatott sajtóban viszonylag ritkán hirdetnek, viszont részt vesznek egyetemi állásbörzéken, és több fejvadász céggel is kapcsolatban állnak.
Az önéletrajzok szűrését követően először egy magyar, majd egy idegen nyelvű (angol, spanyol, francia, holland vagy német) telefoninterjú következik. Ha ez jól sikerül, akkor behívják a jelöltet személyes találkozóra. A kiválasztást assessment center (értékelőközpont, AC) alkalmazása segíti. Ez egy átfogó módszer, amely egyéni feladatmegoldások, helyzetgyakorlatok segítségével, több képzett megfigyelő alkalmazásával, a munkakör sikeres ellátásához szükséges viselkedésjellemzők vizsgálatával igyekszik minél megbízhatóbb és objektívebb képet kialakítani a jelöltről. Az értékelőközpont több elemből épül fel, amelyek egyértelműen megmutatják, hogy a jelölt mennyire jól lát el tipikus üzleti jellegű feladatokat, mennyire képes idegen nyelven, telefonon problémát megoldani, egy írott formában prezentált információhalmazt időkorlátok közé szorítva áttekinteni, értelmezni, majd egy csoportban saját elképzelését érvényesíteni. Vizsgálják az illető IT-hez való affinitását. Ezek után egy HR- és egy szakmai interjú következik, majd állásajánlatot tesznek a kiválasztott jelölteknek. Bár az AC idő- és költségigényes kiválasztási mód, a társaságnál igen bevált módszer, hiszen 20 jelöltből általában 10-15-nek ajánlatot is tudnak tenni – tette hozzá Mercsák Andrea.
A belépés után az új munkatársaknak 2-3 hónapos tréningen kell részt venniük. A társaság nagy hangsúlyt helyez a cégen belüli karrierépítésre. Ezt bizonyítja, hogy a csapat 10-15 százalékának most készítenek egyéni karrierterveket, amelyekhez természetesen képzési projekt is tartozik. FE

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.