A Süddeutscher Verlagé lesz a Kreatív
Felvásárlás. Németország egyik vezető lapkiadója, a Süddeutscher Verlag (SV) magyarországi érdekeltségén keresztül szeptember 1-jén megvásárolja a Geomédia öt szaklapját, a Kreatívot, az Élelmiszert, a Vendéget, a Turizmus Trendet és a Hotelt. Az akvizíció első lépésében a Geomédia Zrt.-t értékesítették a Geoholding Zrt.-nek, amely megtartja a fogyasztói lapokat, a szaklapokat pedig az SV magyarországi cégének, a budapesti Medical Tribune kiadónak adja el. Az ügylet keretében a Süddeutscher Verlag a Medical Tribune kiadót új névre, Professional Publishing Hungary Kiadó Kft.-re kereszteli.
Az SV 2005-ben az egy évvel korábbit 5,9 százalékkal meghaladó, 704 millió eurós árbevételt ért el, az EBITDA viszont közel 60 százalékkal, 54,8 millió euróra csökkent. A cég munkatársainak száma tavaly meghaladta a négyezret. A Süddeutsche Zeitung példányszáma 2006 első három hónapjában átlagosan 445 ezer volt, ötezerrel több, mint az előző negyedévben. VG