BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Híradók az árral szemben

Médiapiac. A legnagyobb magyarországi televíziócsatornákat is váratlanul érte a vasárnap esti tűzijáték idején kialakult ítéletidő. A zűrzavar miatt az információk ellenőrzése a szokottnál is nehezebb feladat elé állította a hírműsorokat. Az ünnepi tűzijáték közvetítésére kivonult stábok felszerelésének nagy része az időjárás miatt alkalmatlanná vált a további munkára, a kirendelt tudósítóknak pedig – a szó szoros értelmében – az árral szemben kellett haladniuk. Rendkívüli híradással elsőként az MTV jelentkezett háromnegyed 11-kor (majd az este folyamánmég további két alkalommal), a két nagy kereskedelmi csatorna pedig – néhány perc eltéréssel – az éjfél előtti percekben sugározta az események összefoglalóját adó rendkívüli híradását.

Az MTV és a Tv 2 a tűzijátékot műholdas kapcsolaton keresztül közvetítette, az RTL Klub viszont optikai kábelt használt, ez is közrejátszhatott abban, hogy a vihar ellenére az utóbbi kereskedelmi csatorna végig közvetítette a tűzijátékot. Kert Attila, az MTV hírigazgatója elmondta: amikor negyed tíz környékén megszakadt a kép, azonnal elindították az új stábokat.

Az RTL Klub, mint arról Kotroczó Róbert hírigazgató lapunkat tájékoztatta, nyolc kamerával, köztük egy helikopteres stábbal vonult ki a Duna-part környékére. A részben rögzített kamerák egy része a zivatarban szinte azonnal súlyosan megsérült. A rendkívüli helyzetről így – miként az MTV esetében – a kint lévő stábok nem tudósíthattak, új híradós csapatokat kellett mozgósítani.

A képernyő alsó harmadában már a film alatt megjelentek a katasztrófahelyzetről tájékoztató feliratok – ahogy az MTV-nél és a Tv 2-nél is –, a képes híradást azonban későbbre halasztották. Az RTL Klub végül öt híradós stábot mozgósított, és egy hétperces összefoglalót sugárzott. Pánczél Andrea, a Tv 2 hírigazgatója arról számolt be, hogy a csatorna összesen három stábbal volt kinn a helyszínen, az ötperces tudósítás időzítését pedig a programigazgatósággal egyeztetve határozták meg.

A kereskedelmi televíziók lehetőségeit a médiatörvény szigorú előírásai is keretek közé szorítják. Egy kereskedelmi adó óránként legfeljebb 12 perc reklámot sugározhat; a másodpercre kiszámított reklámblokkokat egy öt-hat perces rendkívüli tudósítás időben eltolhatja, s ezt a médiahatóság szigorúan – tízmillió forintos nagyságrendben – bünteti. CsF

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.