BUX 39,922.65
+1.45%
BUMIX 3,733.54
+0.52%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,416
+3.16%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.38%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,570
+0.64%
RABA 1,075
0.00%
0.00%
+1.09%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.53%
0.00%
+1.18%
OTT1 149.2
0.00%
+0.46%
MOL 2,912
+0.34%
-0.26%
ALTEO 2,370
+0.85%
-5.88%
-0.21%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.68%
-24.05%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.19%
+0.86%
0.00%
+0.76%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-0.91%
NAP 1,234
-0.32%
0.00%
+7.03%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Hungaroring: kedvezőbb árak

A nézőcsalogató kedvezményeknek, illetve a világbajnokság igen szoros állásának köszönhetően elővételben a tavalyinál mintegy 15 százalékkal több belépőt adtak el a Formula–1 Magyar Nagydíjra – mondta lapunknak Palik László. A Hungaroring Sport Zrt. elnöke azonban hozzátette: az eddig értékesített jegyek számából messzemenő következtetéseket nem szabad levonni, hiszen ahogy általában, most is a helyszíni jegypénztáraknál dől el, sikerül-e elérni a tavalyi nézőszámot.

A Formula–1-es futamok helyszíni nézettsége az elmúlt években folyamatosan csökken így nem csoda, ha a szervezők különböző eszközökkel próbálnak kedvet csinálni a versenyekre való kilátogatáshoz. Tavaly ilyen próbálkozás volt Magyarországon, hogy akciós, 20 forintos jegyeket árultak a pénteki szabadedzésekre. A kísérlet bevált: 2005-ben évek óta először emelkedett a nézők száma a Magyar Nagydíjon. A három nap alatt összesen 215 ezren látogattak ki, többségük – közel 120 ezren – pénteken. A szervezők a múlt évi sikeren felbuzdulva az idén is pénztárcabarát – 1700 forintos – belépőket árulnak a pénteki edzésnapra.

A növekvő jegyeladások irányába hat az idén az is, hogy a pilóták pontversenye évek óta nem volt ilyen szoros, mint most, ráadásul Michael Schumacher is versenyben van a világbajnoki címért, márpedig a legtöbb külföldi néző Németországból érkezik. Szerdán a nézettség szempontjából egy másik kedvező hír is napvilágot látott: a Magyar Nagydíjon a lengyel Robert Kubica helyettesíti Jacques Villeneuve-öt a BMW csapatánál, s mivel ez lesz a fiatal pilóta első versenye, elképzelhető, hogy Lengyelországból is érkeznek rajongók. Sokáig a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos egyik legnagyobb kérdés az volt, lesznek-e dohányreklámok az idén a Hungaroringen. Az unió ugyanis tavaly augusztus óta tiltja a cigarettahirdetéseket, hazánknak viszont 2006-ig szól az a szerződése a Formula One Managementtel, amelyben a magyar fél biztosította partnerét, hogy lehetnek dohányreklámok a ringen. Palik László elmondta: bár a Marlboro ebben az évben már nem névszponzora az eseménynek, a pályán lévő táblákon és az autók oldalán láthatunk majd cigarettareklámokat a hét végén.

Zsúfoltak lesznek a hét végén a budapesti szállodák is. Deák Imre, a Danubius vezérigazgatója elmondta: az idén a szobák több mint 90 százalékát adják ki a Formula–1 ideje alatt, szemben a tavalyi 70 százalékkal. Javított 2005-höz képest a fővárosban az Accor-Pannonia is: náluk öt százalékponttal, 90 százalékra emelkedhet a kiadott szobák aránya a Formula–1 idején - jelezte a szállodalánc vezérigazgató-helyettese, Üsztöke Botond.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek