Bár a hazai online értékesítés csak töredéke a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak (gépjármű- és üzemanyag-értékesítés nélkül 2005-ben 5641,9 milliárd forint), az elmúlt években rendkívül dinamikus növekedésen ment át, és a tavalyi 19 milliárdról az idén várhatóan 26 milliárd forintra bővül a GKI Zrt. piackutató cég előrejelzése szerint. Az ágazatra nagyfokú koncentráció jellemző, a forgalom 80-90 százalékát a legnagyobb áruházak adják. Színesedik az interneten keresztül értékesítő boltok „választéka”, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán online, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységet is működtető áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon (online boltok piactere, bevásárlóközpontok), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi hátterű boltok, amelyek a neten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezik online tevékenységüket egy külön cégbe. A piacvezető webáruházak közül az egyik legdinamikusabban növekvő az augusztusban tőzsdére lépett Bookline.hu Internetes Kereskedelmi Nyrt., amelynek ez évi forgalma már 1,5 milliárd forint körül alakul majd a tavalyi 600 millió után. A netes könyváruházként ismert társaság folyamatosan bővíti a portfólióját – mondta el Márffy György, a cég elnöke.
Folyamatosan nyílnak az új áruházak a 2004 végén a tevékenységét logisztikai nehézségek miatt felfüggesztő, majd tavaly ősszel újraindító Fotexnet Kft. online bevásárlóközpontjában is. A vállalat elsősorban azokat a cégeket célozta meg a múlt évi újrainduláskor, amelyek már foglalkoztak e-kereskedelemmel, de keresték a bővítés lehetőségét – közölte Porkoláb Péter. Megítélése szerint dinamikusan fejlődik a hazai webes kereskedelem, de mintha csökkenne az új belépők száma és kismértékben tisztulna a piac. Megjelennek azért új termékkörök, például a jövőben kozmetikai és vegyi árut értékesítő offline üzletlánc kínálatával bővül a Fotexnet bevásárlóközpont.
Kedvező tapasztalatokról számolt be az első fél évre vonatkozóan Nagy Sándor, a G’Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója: a társaság forgalma az egy évvel korábbihoz képest 30 százalékkal, 450 millió forintra nőtt. A tavaly közel 800 millió forintos bevételt elérő társaságnál az idén már a lélektani, egymilliárdos határ átlépésével számolnak – ez a hagyományosan erős év vége miatt reálisnak tűnik. A növekvő igények kiszolgálására négy új gépkocsit szereztek be, és közel 30 millió forintos beruházással bővítették a raktárbázist.
A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak egyharmada a termékek többségét, további harmada pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. A kedvezményt nyújtó boltok több mint 82 százaléka egy–tíz százalék kedvezményt biztosít vásárlói számára. Igaz, a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az „árérzékeny” jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. VG
A fejlődés a következő években is gyors lesz, így 2011-re 174 milliós internetes vásárlói táborral és 263 milliárd eurós költéssel számol a Forrester.
A legkeresettebb terméknek az utazás, a ruházat, az élelmiszer és a szórakoztatóelektronika számít a világhálón, valamennyi kategóriára tízmilliárd euró feletti összeget költenek az európaiak évente.
A fejlődés a következő években is gyors lesz, így 2011-re 174 milliós internetes vásárlói táborral és 263 milliárd eurós költéssel számol a Forrester.
A legkeresettebb terméknek az utazás, a ruházat, az élelmiszer és a szórakoztatóelektronika számít a világhálón, valamennyi kategóriára tízmilliárd euró feletti összeget költenek az európaiak évente.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.