A magyar édesipari cégek évente mintegy 8 ezer tonna csokifigurát gyártanak, amelyből 5 ezer tonnányit decemberben adnak el - mondta Halbritter Mátyás, az Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Ismertette: a figurák nagyobbik hányada nem valódi csokoládéból készül, hanem úgynevezett bevonómasszából, azaz a kakaóvajhoz hasonló összetételű anyagból. A csokinak minősített figuráknak mindössze 30-35 százaléka készül valódi csokoládéból, ez az arány a szövetség elnöke szerint egyre nő az utóbbi időben.
Halbritter Mátyás tájékoztatása szerint a magyar édesipar elad karácsony táján mintegy 6.500 tonna szaloncukrot is.
Az MTI kérdésére válaszolva az elnök közölte: a magyar édesipar átlagos évi termelése jelenleg 70 ezer tonna körül mozog. Ebből a mennyiségből 15-17 százalék kerül az ország határain túlra, a többi édességet belföldön fogyasztják el.
Halbritter Mátyás jelezte: a magyar fogyasztásban az utóbbi időben emelkedett a külföldről behozott édességek aránya. Ez jelenleg az összfogyasztáson belül 24-25 százalékot tesz ki. Öt éve a magyar édesipar még több árut vitt ki az országból, mint amennyit a külföldi gyártók Magyarországra behoztak.
Az elnök tájékoztatása szerint Magyarországon az ágazat árbevétele éves szinten mintegy 135 milliárd forint, évente 2-3 százalékkal emelkedik. Az édesipar jellegénél fogva sokat költ marketingre, ez az árbevétel mintegy 7-8 százalékát teszi ki.
Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) élelmiszer-szakértője szerint az ünnepek táján érdemesebb úgynevezett prémiumtermékeket vásárolni, ezek közül csak kiváló és jó minőségűt találtak a boltokban a fogyasztóvédők. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.