Az elemzők január-szeptemberre 262,12 milliárd forint nettó profitot vártak.
A Mol hétfőn közzétett, IFRS (Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerinti gyorsjelentése az eredmény növekedését a kutatás-termelés, a feldolgozás és a kereskedelem üzletágak kiemelkedő üzleti teljesítményével, valamint a gáztranzakció nyereségével magyarázza, a harmadik negyedévre vonatkozóan pedig a dollár erősödését, a finomítói termékek értékesítésének növekedését és a kedvezőbb petrolkémiai üzleti környezetet emeli ki.
Megjegyzik, hogy a megszűnő tevékenységek eredményével módosított üzleti eredmény 2006 első háromnegyedévében 31 százalékkal, a III. negyedévében pedig 43 százalékkal nőtt.
Az értékesítés nettó árbevétele - a konszolidált adatok szerint - a háromnegyedévben 33, a harmadik negyedévben 30 százalékkal haladta meg az előző évi bázist, 2.263,1 milliárd, illetve 762,3 milliárd forintot tett ki.
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a cég közleménye szerint az eredmények kapcsán kifejtette: a társaság elkötelezett a további terjeszkedésre, amit mutat, hogy új kutatási területeket szerzett Oroszországban és Pakisztánban.
A kutatás-termelés üzleti eredménye 2006. I-III. negyedévében 31,6 milliárd forinttal 105,6 milliárd forintra nőtt, a III. negyedévben 2,1 milliárd forinttal 34,9 milliárd forintra emelkedett a magasabb kőolajáraknak és a forinttal szemben erősebb dollárnak köszönhetően. Ezt azonban mérsékelte a napi átlagos szénhidrogén termelés 3 százalékos csökkenése.
A feldolgozás és kereskedelem szegmens üzleti eredménye 152,0 milliárd forintot tett ki, ami 10 százalékkal magasabb a bázisnál. A harmadik negyedévben az üzleti eredmény 8 milliárd forinttal 58,7 milliárd forintra nőtt a magasabb értékesített mennyiség és az erősödő dollár következtében.
A petrolkémia szegmens üzleti eredménye 13 milliárd forintra csökkent az első háromnegyed évben, az egy évvel korábbi 13,5 milliárd forintról. A III. negyedévben az üzleti eredmény 5,3 milliárd forinttal 5,5 milliárd forintra nőtt a javuló petrolkémiai környezet miatt.
A földgáz szállítás üzleti eredménye 1,4 milliárd forinttal 23,2 milliárd forintra emelkedett az első háromnegyed évben, a harmadik negyedévben 0,6 milliárd forinttal 5,4 milliárd forintra nőtt főként a magasabb szállítási volumenek és a teljesítmény túllépési díj miatt.
A pénzügyi műveletek vesztesége 2006. I-III. negyedévében 26,8 milliárd forint volt, ami tartalmaz 23,1 milliárd forint nettó
árfolyamveszteséget és az átváltható értékpapírok átváltási opciójának átértékelésén keletkezett 0,9 milliárd forintos nyereséget.
A csoport záró létszáma 9,4 százalékkal 15.612-ről 14.151 főre csökkent.
A beruházások és befektetések értéke az első háromnegyed évben 77,7 milliárd forintot tett ki, míg a harmadik negyedévben 2,2 milliárd forinttal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A nettó betétesi pozíció 2006. szeptember végén 163,3 milliárd forint volt, ami a nettó adósság és az összes saját tőke összegéhez viszonyítva 14,9 százalékot tett ki.
A Mol csoport töltőállomásainak száma szeptember végén 795 volt: Lengyelországban és Szlovákiában a hatékonyságnövelő program keretében bezártak 23 alacsony forgalmú töltőállomást a harmadik negyedévben.
Az első háromnegyed évben a Mol magyarországi kiskereskedelmi üzemanyag értékesítése 3,7 százalékkal nőtt a bázishoz képest, az átlagos töltőállomási forgalom 3,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. A benzin eladások 2,7 százalékos csökkenését ellensúlyozta a gázolaj értékesítés 11 százalékos növekedése, amit a kártyás eladások emelkedése is segített. A benzin értékesítés csökkenésének fő oka, hogy a jelentős áremelkedés miatt a benzinfogyasztók árérzékenyebbé váltak és nagyobb mértékben vásároltak diszkont kutaknál.
A Mol piaci részesedése a MÁSZ (Magyar Ásványolaj Szövetség) adatai alapján üzemanyagban 2,9 százalékponttal volt alacsonyabb
az előző év azonos időszakához képest, amikor 41,3 százalék volt. A csökkenés a fő oka az, hogy a Tesco 2005. áprilisában lépett be a MÁSZ-ba, ezért nem a teljes bázisidőszakban volt adata. A hipermarketek 2005. évi erőteljes előretörése ellenére a Mol-nak sikerült stabilizálni, illetve 2005. évi mélyponthoz képest 1 százalékponttal javítani a piaci részesedését - áll a jelentésben.
Szlovákiában a Mol piaci részesedés 0,7 százalékponttal maradt el 2005. I-III. negyedévéhez képest, miközben 2005 júliusától
viszonylag stabilnak tekinthető. A motorbenzin eladás 6,4 százalékkal csökkent 2005. I-III. negyedévéhez képest, a Magyarországéhoz hasonló tendenciák miatt, míg a dízel értékesítés 11,9 százalékkal nőtt.
Romániában a Mol kiskereskedelmi piaci részesedése az első háromnegyed évben 14 százalékra nőtt. Az üzemanyag értékesítés
38,5 százalékkal emelkedett, részben a hálózat növekedésének, illetve részben az egy kútra eső megemelkedett értékesítésnek köszönhetően.
A működési cash flow 2006. első kilenc hónapban 404,4 milliárd forint volt, ami 111 százalékkal nagyobb a bázisénál.
A Mol jegyzett tőkéje szeptember végén 83,467 milliárd forint volt, 11 százalékkal kisebb mint egy évvel korábban. A saját tőke 26 százalékkal, 1.260,8 milliárd forintra nőtt.
A Mol részvényeivel a BÉT "A" kategóriájában kereskednek, pénteki záró ára 21.625 forint volt. Az értékpapír az elmúlt 12 hónapban 26.665 és 17.700 forint között mozgott. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.