BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsonyi boom: A Praktiker beszállt az e-kereskedelembe

Online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker a karácsonyi vásárlási láz kezdetén. A Praktiker az első barkácsáruház-lánc, amely lehetőséget biztosít az internetes vásárlásra a hazai piacon. Jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.

A Praktiker az online értékesítési csatornán történő kereskedésével várhatóan jelentősen befolyásolni fogja a magyar vásárlási szokásokat a barkácspiacon, illetve jelentős hatással lesz az e-kereskedelem amúgy 26-27 milliárdosra becsült hazai piacára.

A Praktiker nem alakul át „klasszikus” online áruházzá, a házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl.

A cég megújult honlapján található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a Praktikernél megvásárolható több tízezer lakberendezési, kertészeti, hobbi és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában.

Az internetet is használó vásárlók azzal az előnnyel bírnak, hogy otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félre is tesznek számukra. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényelmesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető. VGO
 
A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mértékben hazai Praktiker-fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli – köztük a németországi – barkácsáruházak milyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat. Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termékekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. Érintőképernyős gyorskasszákat már jelenleg is tesztelnek nyolc hazai Praktiker áruházban.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.