Magyarországon fejlesztik a Praktiker konszern teljes online termékvásárlási rendszerét, amelyet az itteni tesztidőszak után vezetnek be a német, lengyel, román, bolgár, görög és török hálózatban. A teszt élesben indult azzal, hogy a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. beindította online termékvásárlási szolgáltatását – mondta el lapunknak Karl-Heinz Keth, a társaság vezérigazgatója.
Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, hogy az áruházakban a cég honlapjára kötött internetes terminálokat állítanak fel, így a vásárlók nemcsak otthon, hanem a helyszínen is részletes tájékoztatást kaphatnak a termékekről és a szolgáltatásokról. Emellett a magyar kiskereskedelemben újdonságnak számító érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és a megbízható áruellenőrzés érdekében. Ilyen kasszákat már jelenleg is tesztelnek nyolc hazai Praktiker áruházban.
A fejlesztés a cég kelet-európai expanziójával áll összefüggésben, ezt azután döntötték el, hogy a Metro AG – két részletben, az idén tavaszig – a tőzsdén értékesítette a Praktiker AG jó részét, és a bevételből finanszírozza terjeszkedését. Igaz, az év végével a barkácslánc kivonul az osztrák piacról, és bezárja megmaradt négy áruházát.
Ezzel szemben a Magyarországon az elmúlt hét év alatt 150 millió eurót befektetett cég – amely tavasszal még nem kívánta bővíteni 15 áruházból álló hálózatát – bejelentette, hogy jövő nyáron Kaposváron, ősszel pedig Vecsésen nyit újabb egységet. Szó van további vidéki Praktiker-nyitásokról is a meglévő egységek bővítésével párhuzamosan. December elsején pedig egyenként 16 millió euróba került áruházakat nyit a cég Brailában és Szatmárnémetiben, így a romániai hálózat 13 tagúra bővül. A folyamatos nyitások eredményeként a Praktiker Romania tavalyi árbevétele 60 százalékkal, 108,8 millió euróra emelkedett a 2004-es szintről. A Praktiker AG eddig 120 millió eurót fektetett be keleti szomszédunkban. A magyar leányvállalat szakemberekkel segítette a romániai és bulgáriai hálózat kiépítését, de az említett láncok irányítása helyben történik.
A Praktiker AG, Németország második legnagyobb barkácsáruházlánca több mint 15 százalékkal növelte nyereségét a harmadik negyedévben. Az adózott eredmény 32,5 millió euróra bővült az egy évvel korábbi 28 millióról. Az adózás előtti nyereség (EBITA) 10,5 százalékkal, 41,3 millió euróra emelkedett. A vállalat árbevétele 70 százalékban a németországi eladásokból származik, ez 1,8 százalékkal bővült a bázishoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.