Utasbarát a MÁV téli menetrendje
A járatok napközben azonos időközönként, az óra ugyanazon percében indulnak, a menetrend összehangolásával pedig komplex csatlakozási pontok alakulnak ki. Ez a közösségi közlekedési rendszer mobilitást, rugalmasságot biztosít az utasok számára - fejtette ki Dikházi Tibor.
Elmondta, a jobb csatlakozási lehetőség egyben az eljutási és várakozási idő csökkenését is jelenti, az átszállás pedig mindenhonnan és mindenhová lehetséges lesz.
A hivatásforgalomban közlekedő utasok igényeinek megfelelően nő a vonatok száma, így várhatóan csökken a csúcsidei zsúfoltság, mindez két és félmillió ember közlekedését segíti Magyarország keleti részén.
Az ütemes menetrendben azonban nemcsak az elővárosi járatok, hanem a távolsági közlekedés is kiszámítható lesz: az IC vonatok jellemzően óránként, a gyorsvonatok kétóránként közlekednek, de a pénteki és a vasárnapi csúcs zökkenőmentes lebonyolítása érdekében további vonatokat indít a vasúttársaság - részletezte Dikházi Tibor.
Az ütemes menetrendet egyébként először a Dunakanyarban vezették be, másodikként az ország keleti részében, itt is sikerre számítanak a szakemberek. A kommunikációs vezető beszámolt arról, hogy több helyen óránkénti, egyes frekventált vonalakon csúcsidőben félóránkénti járatsűrűség lesz.
Munkanapokon óránkénti közlekedik majd a vonat Hatvan-Salgótarján, Hatvan-Szolnok, Miskolc-Füzesabony, Miskolc-Szerencs, Nyíregyháza-Szerencs, Nyíregyháza-Záhony, Nyíregyháza-Debrecen és Debrecen-Püspökladány között. A kelet-magyarországi tapasztalatok alapján a 2007/2008-as menetrendben további területekre is tervezik az ütemes, integrált menetrend kiterjesztését - közölte Dikházi Tibor.
Az új menetrend szerint az InterCity (IC) és a gyorsvonatok egy-egy nagyobb csomópontban találkoznak, ilyen csatlakozási rendszer biztosítja az átszálló utasoknak az úti céljuk gyors elérését Hatvan, Füzesabony, Miskolc, Szerencs, Nyíregyháza, Debrecen és Cegléd állomásokon.
A legfontosabb viszonylatokban - Miskolcra, Nyíregyházára és Szegedre - a hét minden napján óránként járnak majd az IC-k. Újdonság lesz az úgynevezett "kör-IC", amely kétóránként indul a Keleti pályaudvarról Miskolc- Nyíregyháza felé, ahonnan Debrecen és Szolnok érintésével tér vissza. Ezzel hat megyeszékhely - Szeged, Kecskemét, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc - között lesz rövidebb, a jelenleginél akár egy-másfél órával is az eljutási idő.
Az új menetrendben az egri, a sátoraljaújhelyi és a mátészalkai közvetlen IC összeköttetés megszűnik, Egerből és Sátoraljaújhelyről kétóránként közvetlen gyorsvonat közlekedik a fővárosba, míg a gyorsabb eljutást választók kétóránként csatlakozhatnak az InterCity járatokhoz, hasonló típusú vonat szállítja az utasokat Miskolc-Kassa érintésével - a tátrai síterepekig - Poprádig a téli időszakban. (MTI Eco)


