Sikeres reklám a szelektív gyűjtésről
A csomagolóanyag-ipar számára jelenleg a környezetvédelmi elvárások, valamint az uniós kvóták teljesítése jelenti a legnagyobb kihívást. Az uniós előírás az, hogy hazánkban 2012-ben a csomagolási hulladék hatvan százalékát újrahasznosítsák.
Ahhoz, hogy a hatvanszázalékos arányt Magyarország teljesíteni tudja, még intenzívebbé kell válnia a szelektív hulladékgyűjtésnek s ebben szerepe van a tudatformálásnak is. Jó hír, hogy az Európai Unióban a magyar környezetvédelmi tárca szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő kampánya lett a legjobb. Az Európai Unió Zöld Pók Hálózata (Green Spider Network) által meghirdetett nemzetközi megmérettetésen nyertes magyar anyagot Brüsszelben is bemutatják.
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium tájékoztatása szerint az Európai Bizottság, valamint az Európai Környezetvédelmi Ügynökség támogatásával alapított Zöld Pók Hálózat az idén hirdetett először versenyt a környezetvédelmi szemléletformálás területén, s a Rigában megrendezett éves ülésen a verseny fődíját – valamennyi EU-tagállam és a csatlakozásra váró országok környezetvédelmi intézményeinek mezőnyében – Magyarországnak ítélte oda. VG


