Nem volt sok meglepetés a 97. Oscar-gálán. Martin Scorsese rendezői Oscarjában sokan éppolyan bizonyosak voltak, mint Helen Mirren, Forest Whitaker vagy a Dream Girlsben debütáló amerikai megasztárjelölt Jennifer Hudson kitüntetésében. A főbb díjak közül bizonytalanság a legjobb férfi mellékszereplőnek járó elismerés mellett – amelyet végül nem az esélyesebbnek kikiáltott Eddie Murphy, hanem A család kicsi kincsében nyújtott alakításáért Alan Arkin vihetett haza – a legjobb film kategória nyertesét övezte: a Bloomberg filmes szakújságírója pénteken még úgy vélekedett, hogy a győztest nehezebb megjósolni, mint Britney Spears legújabb frizuráját. Scorsese gengszterfilmje végül ezt a pálmát is elvitte. A mester így – sokadik próbálkozásra – egy igazi közönségfilmmel söpörte be a díjat, a legjobb film kategória jelöltjei közül A tégla az egyetlen, amely 2006 legnagyobb kasszasikerei között az első tizenötbe került.
Az Oscar-gálát nem csupán a film-, de a reklámiparban is a legek között tartják számon. A csak az Egyesült Államokban 40 milliósnál nagyobb közönséget vonzó show-t közvetítő ABC szakmai becslések szerint egy félperces reklámspotért rekordnagyságú díjat, 1,7 millió dollárt számított fel, százezer dollárral többet, mint egy évvel korábban. (Ennél drágábban csak a legnézettebb tévéműsor, a Super Bowl reklámidejét adják, itt az idén 2,6 millió dollár volt a félperces tarifa.) A hirdetők egy része kifejezetten a nőket célozta meg, a szebbik nem körében ugyanis hagyományosan az Oscar-gála az év legnépszerűbb műsora, emiatt sokan egyenesen így aposztrofálják: Super Bowl nőknek. Ennek valamelyest ellentmondani látszik, hogy a legnagyobb hirdetők egyike a gálát immár 18 éve rendszeresen megszakító General Motors, amely az idén három félperces és két egyperces spottal is észrevétette magát. A cég kommunikációs vezetője azonban úgy véli, a sokmilliós költés megtérül, mivel a nők szava új autó vásárlásakor sokkal többet nyom a latban, mint a férfiaké.
Az Oscar-közvetítés alatti reklámoknak ugyanakkor szigorú követelményeknek kell megfelelniük: mozifilmet például egyáltalán nem lehet reklámozni, és nem adnak le olyan spotot sem, amelyben a jelöltek valamelyike, egy díjátadó vagy éppenséggel a házigazda szerepel. Az American Express például azért maradt ki, mert jelenlegi kampányának arca éppen Ellen DeGeneres, a show idei ceremóniamestere.
A bevételeket tekintve némi reklám Hollywoodnak is elkelne; a filmgyártás költségei növekednek, az utóbbi években dinamikusan bővülő DVD-piac pedig az idén az előrejelzések alapján zsugorodni fog. A Motion Picture Association of America adatai szerint egy hollywoodi mozi elkészítése 1995-ben átlagosan 36 millió dollárba, 2005-ben viszont már 60 millióba került. A marketingkiadások nagysága ez alatt a tíz év alatt a kétszeresére, 36 millió dollárra nőtt. A reklámkiadásokhoz hozzájárul az is, hogy a hat nagy stúdió – a Disney, a Warner Bros Entertainment, a 20th Century Fox, a Sony Pictures Entertainment, a Paramount Pictures és a Universal Pictures – a „kalózveszély” miatt filmjei többségét mindenütt ugyanabban az időpontban mutatja be. A DVD-piac ráadásul, úgy tűnik, túl van a tetőponton: 1999-ben az USA-ban 1,5 milliárd dollár folyt be DVD-eladásokból, 2006-ban ez az összeg – a Pali Capital becslése szerint – 23,6 milliárd volt. Az idén a piackutatók szerény mértékű visszaesésre, 23,4 milliárd dollárra számítanak.
Nem csoda tehát, ha a filmgyártók és -forgalmazók nagy reményeket fűznek az új, nagy felbontású formátumok – a Sony-féle Blu-ray és a Toshiba által kifejlesztett HD-DVD – térhódításához, valamint a digitális piac fellendüléséhez. A Disney például az Apple iTunes portálján négy hónap alatt 1,3 millió filmet értékesített. Az üzletből a világ legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca sem akar kimaradni: a Wal-Mart online letöltéseket kínáló, nemrég indult portálján a hollywoodi nagyok mindegyike a legfrissebb katalógusával van jelen.
A rendező, aki magával George Lucasszal is tárgyalt, a Maestro észak-amerikai és nagy-britanniai forgalmazására a Shorts Internationallel kötött szerződést.
A brit cég egyesült államokbeli partnere, a Magnolia Pictures – a kategória többi jelöltjével együtt – számos amerikai nagyvárosban is bemutatja a kakukkos filmet.
A rendező, aki magával George Lucasszal is tárgyalt, a Maestro észak-amerikai és nagy-britanniai forgalmazására a Shorts Internationallel kötött szerződést.
A brit cég egyesült államokbeli partnere, a Magnolia Pictures – a kategória többi jelöltjével együtt – számos amerikai nagyvárosban is bemutatja a kakukkos filmet.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.