A német anyacégnél tapasztaltakhoz hasonlóan a vásárlók egyre szélesebb rétege használja az Otto Katalógus-áruház Kft. internetes áruházát. Azonban míg ez az Otto csoport esetében már milliárd eurós forgalmat jelent, a magyar piac még csak most éledezik. A hazai leányvállalat projektmenedzsere szerint az ok az internetpenetrációban, valamint a vásárlói bizalmatlanságban keresendő.
Bognár László kifejtette: a nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan a hazai vásárlók közel kétharmada a katalógusból történő kiválasztás után csak a rendelés elküldésére használja az internetet, költséget takarítva így meg. Az Otto céljai között szerepel az internetes kereskedelem fejlesztése, ennek érdekében hozták létre a virtuális, lapozható katalógusukat.
A cég hazai értékesítésének körülbelül 20 százaléka a neten bonyolódik. Ez a szám magyar viszonylatban kimagasló, és – ahogy a projektmenedzser fogalmaz – további lehetőségeket rejt magában. Az arány évről évre növekvő tendenciát mutat, hasonlóan a környező országok emelkedési rátájához. Ezekben az országokban viszont a jóval nagyobb internetpenetráció miatt magasabb a világhálón bonyolódó értékesítés volumene is, ezért csak a fejlődés üteme hasonlítható össze – fűzte hozzá.
A hazai webes értékesítést illetően a robbanásszerű áttörés még várat magára, ezt az előfizetési díjak csökkenése hozhatja meg. A magyar vásárló bizalmatlan is: az interneten vásárolt áruk legnagyobb részét továbbra is utánvéttel fizetik ki.
A német csomagküldő közelmúltban kiadott közleménye szerint Németországban a legnagyobb online áruház, az Amazon.de eladásait is felülmúlták: a társaság csak a német piacon 2,8 milliárd eurós online értékesítést regisztrált. A teljes konszern világhálón keresztüli eladásai csaknem harmadával, közel négymilliárd euróra nőttek. A február 28-ával végződő üzleti évben a csoport forgalma 4,5 százalékkal, 15 milliárd euróra emelkedett.
A cég vezetése azonban – éppúgy, mint itthon – nem szüntetné meg a katalógusok terjesztését, ugyanis a tapasztalatok szerint a vásárlók először a katalógusokat nézik meg. A társaság forgalmának bővüléséhez hozzájárult a csomagszállító Hermes, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó EOS csoport terjeszkedése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.