BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Otto a netre terelné forgalma nagy részét

A német anyacégnél tapasztaltakhoz hasonlóan a vásárlók egyre szélesebb rétege használja az Otto Katalógus-áruház Kft. internetes áruházát. Azonban míg ez az Otto csoport esetében már milliárd eurós forgalmat jelent, a magyar piac még csak most éledezik. A hazai leányvállalat projektmenedzsere szerint az ok az internetpenetrációban, valamint a vásárlói bizalmatlanságban keresendő.

Bognár László kifejtette: a nemzetközi gyakorlathoz hasonlóan a hazai vásárlók közel kétharmada a katalógusból történő kiválasztás után csak a rendelés elküldésére használja az internetet, költséget takarítva így meg. Az Otto céljai között szerepel az internetes kereskedelem fejlesztése, ennek érdekében hozták létre a virtuális, lapozható katalógusukat.

A cég hazai értékesítésének körülbelül 20 százaléka a neten bonyolódik. Ez a szám magyar viszonylatban kimagasló, és – ahogy a projektmenedzser fogalmaz – további lehetőségeket rejt magában. Az arány évről évre növekvő tendenciát mutat, hasonlóan a környező országok emelkedési rátájához. Ezekben az országokban viszont a jóval nagyobb internetpenetráció miatt magasabb a világhálón bonyolódó értékesítés volumene is, ezért csak a fejlődés üteme hasonlítható össze – fűzte hozzá.

A hazai webes értékesítést illetően a robbanásszerű áttörés még várat magára, ezt az előfizetési díjak csökkenése hozhatja meg. A magyar vásárló bizalmatlan is: az interneten vásárolt áruk legnagyobb részét továbbra is utánvéttel fizetik ki.

A német csomagküldő közelmúltban kiadott közleménye szerint Németországban a legnagyobb online áruház, az Amazon.de eladásait is felülmúlták: a társaság csak a német piacon 2,8 milliárd eurós online értékesítést regisztrált. A teljes konszern világhálón keresztüli eladásai csaknem harmadával, közel négymilliárd euróra nőttek. A február 28-ával végződő üzleti évben a csoport forgalma 4,5 százalékkal, 15 milliárd euróra emelkedett.

A cég vezetése azonban – éppúgy, mint itthon – nem szüntetné meg a katalógusok terjesztését, ugyanis a tapasztalatok szerint a vásárlók először a katalógusokat nézik meg. A társaság forgalmának bővüléséhez hozzájárult a csomagszállító Hermes, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó EOS csoport terjeszkedése is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.