Rendkívüli sajtótájékoztatót hívott össze kedden a HírAutó Kft. többek között azért, hogy tisztázza: semmiféle kapcsolat nincs közte és a múlt hét óta a fizetéseket felfüggesztő IL Ferro Kft. között. Csakhogy a sajtóanyagban a HírAutó elérhetőségei között a cég kreatív igazgatójaként Laskay Pétert nevezték meg, aki az IL Ferrót felfuttató, majd februárban a cégből kiszálló egyik volt tulajdonosnak, Laskay Róbertnek az öccse - írja a Népszabadság.
A HírAutó Kft. ügyvezetője, Vadla Viktor - aki a napilapnak korábban, illetve a sajtótájékoztató bevezetőjében, majd az MTI-nek eljuttatott nyilatkozatában határozottan cáfolta, hogy a HírAutó és az IL Ferro között bármiféle összefonódás lenne - a Népszabadságnak úgy fogalmazott, hogy Laskay Péter az IL Ferrónál szerzett tapasztalatai miatt került be 2007 februárjában a HírAutóhoz.
Laskay Péter elmondása szerint 2005 végétől 2007 februárjáig dolgozott az IL Ferrónál ügyfélszolgálatosként. Közben a bátyja mellett több, az interneten is fellelhető sajtóorgánumnak adott nyilatkozatot az IL Ferro nevében, sőt: az IL Ferro fizetésfelfüggesztését bejelentő múlt heti nyilatkozatot is éppenséggel az ő e-mail címéről küldték el.
A két céget egyébként is gyakran állították párhuzamba. Nem véletlenül: gyakorlatilag ugyanazon a szisztéma szerint dolgozik a jelenleg feljelentéskiegészítés keretében vizsgálat alatt lévő IL Ferro és a később startoló HírAutó. Mindkét cég azt ígéri, hogy nulla kezdőtőkével autóhoz juttatja az ügyfeleit úgy, hogy később a törlesztést az autók oldalán elhelyezett reklámmatricák után befolyó reklámozási díjakból fedezi. A sajtó- és az autólízinges, illetve kereskedőszakma képviselőinek egy idő után az szúrt szemet, hogy a reklámautók oldalán nem jelentek meg a reklámpiacon komoly megrendelőnek számító nevek, amelyek indokolnák - bevétellel támasztanák alá - az IL Ferro esetében több százmilliós, a HírAutónál tízmilliós havi kifizetéseket. Igaz: egy jó ideig mind a két cég katonásan fizette az ügyfelek felé a havi 40-50 ezer forintos reklámdíjakat - a HírAutó a mai napig fizeti is. Az IL Ferro ellenben éppen a múlt héten jelentette be: három hónapra felfüggeszti a fizetést.
Ugyanilyen feltűnő ezeknél a cégeknél, hogy magas "regisztrációs költségeket" kértek-kérnek a használt autóval jelentkező ügyfelektől. A HírAutónál kétéves szerződés esetén 170, négyévesnél 340 ezer forintot. Vadla Viktor ezt korábban úgy kommentálta, hogy minderre az esetleges időközben felmerülő matricaváltások költségei miatt van szükség.
A Népszabadság korábban az IL Ferro által megadott 7-8 ezres ügyfélkör alapján háromszázmillió forintra becsülte az ügyfelek felé folyósítandó reklámdíjat. Az egyelőre jóval szerényebb ezerkétszázas ügyfélállománnyal bíró HírAutó vezetőjée elmondta: havonta 38 millió forintot fizetnek ki az ügyfeleknek, amelynek "több mint ötven százaléka" a reklámokból folyik be. Ez legalább 19-20 milliós reklámmegrendelést jelent. A cég által referenciaként megadott nyolc hirdető közül kettő - a Volks Auto Kft. és az Euro Credit - jelezte, hogy rendszeres megrendelők, ám reklámjaik összesített értéke nem közelíti meg a mondott bevétel negyedét. Az HBO azt jelezte: pusztán egy hónapos szerződést kötöttek, és ezt később nem hosszabbították meg. Több említett cég - a Netbank és a Meta-Clean Kft. - nem nyilatkozott, mások pedig nevük említésének mellőzését kérték.
Közben az IL Ferro Kft. ügyében továbbra is folyik a BRFK vizsgálata feljelentéskiegészítés keretében. (Népszabadság)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.