BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénz kell a Wizz Airnek

Nyáron vagy ősszel bekövetkezhet az, amit a Wizz Air eddig korainak nevezett: megjelenhet a londoni tőzsdén, s ott több százmillió fontot gyűjthet további terjeszkedéséhez. A brit The Daily Telegraph szerint 500 millió fontra is rúghat a tervezett részvénykibocsátásból befolyó összeg. A pótlólagos tőkét pedig a repülőgéppark fejlesztésére fordítaná a Wizz Air – fűzte hozzá az újság. Kázmér Natasa, a cég kommunikációs vezetője lap,unk megkeresésére semmilyen kommentárt nem fűzött az értesüléshez.

A tőzsdei megjelenéshez – sok egyéb mellett – általában három lezárt és könyvvizsgáló által hitelesített üzleti év szükséges. A kibocsátási eljárás egyúttal arra kényszeríti a vállalatot, hogy feltárja könyveit, s később rendszeresen jelentse fontosabb üzleti eseményeit, illetve nyilvánosságra hozza pénzügyi mutatóit.

A Wizz Air 2004 májusában lépett a magyar piacra, és az elmúlt években fokozatosan bővítette flottáját, bázisai számát és járatrendszerét. Jelenleg kilenc gép közlekedik a társaságnál, nyáron 13 darabosra nő a flotta. Öt év múlva a géppark akár 53 darabból is állhat, ehhez több mint elegendő lenne, ha tényleg összejönne a félmilliárd font.

A légitársaságok életének legfontosabb pénzügyi műveletével járó gépvásárlásokat alapos alkudozás előzi meg. Két ilyen már lezajlott a Wizz Airnél: 2005 szeptemberében 12+12 gépre vonatkozó, 1,4 milliárd dollár értékű megállapodást kötöttek az Airbusszal. A szállítást 2007–10 közé tették. Tavaly júliusban húszat rendelt a légitársaság, a szállítás 2009–11 között lesz.

Tőkeemelésre eddig egyszer került sor: 2005 februárjában zártak le egy 25 millió eurós finanszírozási tranzakciót. A pénzügyi művelet a közlekedési befektetésekre szakosodott amerikai Indigo Partners vezetésével zajlott, több európai ágazati beszállító – többek közt a debis AirFinance és a Lufthansa Technik – részvételével. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója akkor azt mondta, hogy a további növekedéshez kell a pénz.

Utoljára tavaly november végén adott hírt arról a társaság, hogy jelentős pénzmozgással járó ügyletet kötött: lízingszerződést ít alá négy új A320 típusú repülőgépre a GECAS-szal. Az új járműveket jövőre adják át, a megvétel után visszlízing lép érvénybe. A gépek a Wizz Air és az Airbus között korábban született, 44 új, A320 típusú repülőgép vásárlására szóló szerződés részét képezik.

Új vezetők a SkyEurope-nál

Május 1-jétől megújult vezetés irányítja a közép-európai diszkont-légitársaságok közül egyedül tőzsdén lévő SkyEurope-ot. Az egyik alapító, a belga Alain Skowronek távozik elnöki posztjáról (tanácsadóként marad), és

a jövőben Christian Mandl vezérigazgató veszi át a helyét, aki elnök-vezérigazgatóként irányítja a légitársaságot.

További változás, hogy az EasyJet egyik alapítója, Nick Manoudakis lett az új pénzügyi vezérigazgató-helyettes. Alain Skowronek a napokban lapunknak kifejtette: jó úton van a cég, hogy a pénzügyi évet pozitív EBITDAR-ral zárja. Az indulás szakasza sikeresen lezárult, a korábbi tőkeemelés meghozta az eredményt. Jason Bitter, a SkyEurope 2005-ben kinevezett üzemeltetési vezérigazgató-helyettese a jelenlegi pozíciója megtartása mellett felveszi az újonnan kialakított helyettes vezérigazgatói pozíciót. Karim Makhlouf

kereskedelmi vezérigazgató-helyettes és Klaus Niedl HR-vezérigazgató-helyettes pozíciója változatlan marad. Ők is a SkyEurope Airlines öttagú vezetőségéhez tartoznak.

a jövőben Christian Mandl vezérigazgató veszi át a helyét, aki elnök-vezérigazgatóként irányítja a légitársaságot.

További változás, hogy az EasyJet egyik alapítója, Nick Manoudakis lett az új pénzügyi vezérigazgató-helyettes. Alain Skowronek a napokban lapunknak kifejtette: jó úton van a cég, hogy a pénzügyi évet pozitív EBITDAR-ral zárja. Az indulás szakasza sikeresen lezárult, a korábbi tőkeemelés meghozta az eredményt. Jason Bitter, a SkyEurope 2005-ben kinevezett üzemeltetési vezérigazgató-helyettese a jelenlegi pozíciója megtartása mellett felveszi az újonnan kialakított helyettes vezérigazgatói pozíciót. Karim Makhlouf

kereskedelmi vezérigazgató-helyettes és Klaus Niedl HR-vezérigazgató-helyettes pozíciója változatlan marad. Ők is a SkyEurope Airlines öttagú vezetőségéhez tartoznak.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.