Járatnyitási lendületének megőrzésével igyekszik tartani a lépést a közép-európai piacon szintén aktív versenytársakkal a SkyEurope. A diszkont-légitársaság repülőgépe a múlt héten szállt fel először Budapestről Catania városába tartva, a heti három közvetlen járat nyáron üzemel. A cég fontolgatja, hogy hamarosan Budapest–Bécs járatot is indít, októbertől összeköti Prágát Pozsonnyal és Kassával, és kóstolgatja az orosz piacon való megjelenés lehetőségét. Minderről Jason Bitter, az operatív irányítást Christian Mandl vezérigazgatótól a minap átvevő új vezető beszélt a Mladá Fronta Dnes című lapnak. A terveket lapunknak megerősítette Hegedűs Judit, a cég PR-vezetője és közölte: a végleges döntésről a napokban tájékoztatnak.
Értesüléseink szerint a SkyEurope annyira kiemelten kezeli az orosz piacot, hogy Mandl szinte csak ezzel foglalkozik majd. Fontos ugyanakkor a repülőgépek lízingelése is, erre külön céget alapítanak, ezt is a volt vezérigazgató irányítja.
Bécs a diszkont üzleti modellt használó európai légitársaságoknak egyelőre nem nagyon keltette fel a figyelmét. Alternatív repülőtér csak jóval messzebb van Ausztriában, legközelebb Grazban, oda viszont a Ryanair már befészkelte magát. A SkyEurope március végén hozta létre újabb bázisát Bécsben. A schwechati repülőtérről 16 európai útvonalon üzemeltetnek közvetlen járatokat, ezzel ott a felkínált célállomásokat számítva a második a társaság. A pozsonyi mellett a bécsi bázis megnyitásával és a hatmillió lakosú régió két fő repterére történő üzemeléssel a SkyEurope megerősítette a pozícióját – vélte lapunknak nyilatkozva néhány hete Alain Skowronek.
Akkor azt is mondta, hogy az idén pénzügyileg is egyenesbe kerülhet a cég, s ma már a nyereségességre összpontosítanak. Utóbbit jelzik a javuló mutatók: tíz százalékkal volt kevesebb az üzemi veszteség a márciusban véget ért első fél évben a megelőző azonos időszakhoz képest. A pénzügyi teljesítmény további javulását segítheti, ha a cég megkapja az amerikai tőkeinjekciót.
A mostani üzleti évének végére teljesen kicserélődik a géppark, új Boeing–737-700 NG modellek beállításával, és ezzel a legfiatalabb flottával rendelkezik majd az európai társaságok közül. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.