Az easyJet a légitársaságok közül elsőként vázolta fel mindazon környezetvédelmi követelményeket, amelyeknek a jövő repülőgépeinek meg kell felelni. Az légitársaság elkészítette az új-generációs, környezetvédelmi követelményeknek megfelelő rövid távolságon működő repülőgép tervét, amelyet a tegnap délelőtt Londonban tartott sajtótájékoztatón mutattak be. Az új repülőgép 2015-ben kezdhetné meg működését.
Az ’easyJet ecoJet’ névre keresztelt repülőgép 25 százalékkal lesz csendesebb, 50 százalékkal kevesebb széndioxidot és 75 százalékkal kevesebb nitrogénoxid származékokat bocsátana ki, szemben a mai legmodernebb repülőgépekkel (a 737-es és A320-as családba tartózó repülőgépekkel).
A repülőgép kialakítása során a repülőgépváz és a meghajtó területén végzett legújabb nemzetközi kutatások eredményeit használják majd fel. Ezt az új repülőgép típust 2015-re kellene üzembe állítani. A szén-dioxid kibocsátásának felére csökkenésére vonatkozó várakozásokat az iparág vezető kutatóinak legújabb eredményeire alapozzák: a kibocsátás csökkenése 25 százalékban a megújult meghajtóknak, 15 százalékban a könnyebb repülőgépváznak, 10 százalékban pedig a kialakításnak és a korszerűsített forgalomirányításnak köszönhető.
Az easyJet jelen felépítése és működése alapján az új öko-utasszállító kevesebb, mint 47g széndioxidot bocsátana ki utaskilométerenként. Összehasonlításképpen, jelenleg az easyJet gépei 97g, míg a Toyota Prius 104g szén-dioxidot bocsát ki utaskilométerenként. Az európai autóipar pedig a 120g/utaskilométer széndioxid-kibocsátás mérték elérését tűzte ki célul.
A ma bemutatott tervben számos radikális változtatás szerepel a repülőgép kialakítására vonatkozóan, melynek jelentős környezetvédelmi előnyei vannak:
A repülőgép farára szerelt nyitott rotoros meghajtó, a nagyobb hajtóerő miatt, páratlan eredményhez vezet a környezetvédelem terén rövidebb utakon. Komoly nehézséget okoz azonban egy ilyen nagyméretű motort a szárnyak alá elhelyezni, hiszen a repülőgép teste rendkívül keskeny. Az ideális megoldás, hogy azt a repülőgép hátsó részére szerelik.
A repülőgépek teste rövidebb lesz az össztömeg csökkentése érdekében, valamint kisebb sebességgel fog repülni a légellenállás mérsékléséhez.
Egy hajtóműszekrényt helyeznek a hajtómű és a nyitott rotorok közé, amelynek következtében csendesebbé válik a fel- és a leszállás. A hátsó farokfelület eltakarja a földet, így megakadályozza a hang terjedését, valamint a vázon végrehajtott egyéb fejlesztések is a hangcsökkentést szolgálják (pl. orr-segédszárny elhagyása).
A repülőgép vázát az egyik legújabb technológiával előállított könnyű anyagból készítik, amely hasonló lesz a Boeing 787-esen használttal, amely becslések szerint 27 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.