BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mit tehet egy nagyvállalat a klímaváltozás ellen?

A Pannon kezdeményezésére a Társadalmi Felelősségvállalás Napján nyolc nagyvállalat tett felajánlást szén-dioxid-kibocsátásának visszaszorítására a klímaváltozás hatásainak mérséklése érdekében. Mint ismeretes, tavaly június 1-én hat alapító vállalat hagyományteremtő céllal megalapította a Társadalmi Felelősségvállalás Napját.

A Pannon és a társalapítók - az Ericsson, a HP, a Nokia, a Richter és a Tesco - szerint a társadalmi felelősségvállalás messze nem merül ki a jótékony célú adományozásban, ezért idén a klímaváltozást választották a nap témájául és élére álltak a változásnak. Felhívást tettek közzé, melyben felkérték a magyarországi vállalatokat, hogy tegyenek ők is felajánlásokat a szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésére.

Dr. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója elmondta: javaslatokat is összeállítottak és elhelyeztek a Pannon honlapján elérhető oldalon, melyek segítik a vállalatokat a szén-dioxid kibocsátás-csökkentő, környezetkímélő intézkedések kimunkálásában. A vállalások nem az alaptevékenységet, hanem a mindenkinél hasonló, ezért összevethető irodai tevékenységeket érintik, amelyeket kis- és középvállalatok, vagy akár háztartások is alkalmazni tudnak. 

További felelős vállalati magatartásra kérte a magyarországi vállalatok vezetőit, hogy együtt tudjanak megoldásokat találni a klímaváltozás súlyos kihívásaira.

Háttér a következő oldalon, lapozzon

Az eseményen Haraszthy László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium helyettes államtitkára Fodor Gábor miniszter nevében megköszönte a Pannonnak, hogy a Társadalmi Felelősségvállalás Napján felhívja a figyelmet a szén-dioxid-kibocsátás problémakörére. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium képviseletében Lakatos Sándor CSR igazgató üdvözölte a kezdeményezést, amely bizonyítja, hogy a vállalatok társadalmi felelősségvállalása nem korlátozódik a foglalkoztatásra és az adófizetések, hanem a társadalom és a környezet szempontjainak érvényesítését jelenti az üzleti működésben. Dr. Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója megköszönte a Társadalmi Felelősségvállalás Napja alapítóinak, hogy csatlakoztak a kezdeményezéshez, kinyilvánították, hogy milyen újabb módszerekkel fogják vissza a szén-dioxid-kibocsátásukat, hiszen a legtöbb alapító vállalatnál már tettek lépéseket ezügyben.
 
A vállalások szerint a Pannon energiatakarékossági kampányt indít munkatársai körében, többek között azért, hogy aki egy óránál hosszabb ideig távol marad gépétől, az kapcsolja ki azt, vagy az üres helyiségekben a villany lekapcsolására hívja fel a figyelmet, illetve belső kommunikációs eszközeivel segíti, hogy telekocsi rendszer szervezésével az egy irányból érkező kollégák egy autóval tudjanak munkába járni. A gépjárműpark cseréjénél 130-160 g/km közötti kibocsátású autók vásárlására tettek ígéretet és az új székház légkondicionálását is mérséklik majd, valamint legalább évi egy nemzetközi utazást váltanak ki internetes videotelefon-konferencia eszközökkel.
 
Az Ericsson a már most is kerékpározó 100 dolgozó mellé – akiknek zuhanyzó és tároló áll rendelkezésére - továbbiakat igyekszik bevonni, és vállalja, hogy 500 km-en belüli üzleti útnál autóval történő utazik repülő helyett, valamint tovább szélesíti a szelektív hulladékgyűjtést és a veszélyes hulladék begyűjtését a munkatársaktól.
 
A HP globális szintű széndioxid kibocsátását 2010-re 15%-al a 2006-os szint alá csökkenti, energia-hatékony működési módot vezet be minden HP telephelyen, és 2007-ben tovább növeli a megújuló energiaforrások arányát a felhasználásban.
 
A Nokia az eddigi szelektív hulladékgyűjtés további kiterjesztése mellett minden évben munkatársanként egy-egy fa ültetése, újrahasznosított papír felhasználása, valamint a papírhasználat csökkentésére és az irodai berendezések éjszakai kikapcsolása irányuló belső kampány mellett kötelezte el magát.
 
A Richter belső kampányt indít az intraneten és a céges újságban a papírhasználat csökkentése és az energiatakarékosság érdekében, és az irodai részen is szorgalmazza az anyag- és energiatakarékos működést, melyet az üzemekben már energiatakarékos izzók, alkonykapcsoló használatával és a víz újrahasznosításával oldott meg.
 
A Tesco globális szinten az áruházak és elosztó központok energiafelhasználásának 50%-os csökkentését tűzte ki célul 2020-ig, így a projekt keretében hazánkban is csökkentik az elektromos energia, a víz és a hűtéshez használt energia mennyiségét, melynek következtében az idén CO2 kibocsátásuk 5%-kal csökken majd. A cég vállalása szerint 2006-ban Sátoraljaújhelyen felépült első „zöld” Tesco áruházat idén további energiatakarékos áruházak követik Magyarországon.
 
Az alapítókon kívül a Magyar Posta és az Oracle Magyarország már az előkészületek alatt csatlakozott a kezdeményezéshez.  Az eseményen bemutatták a Pannon honlapján található ajánlásokat, melyeket a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület szakértőinek bevonásával készítettek a szén-dioxid kibocsátás csökkentési lehetőségek feltárására – ezek akár kis- és középvállalatok, vagy háztartások számára is alkalmazhatóak -, és ismertették a csatlakozás módját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.