A Wizz Air diszkont légitársaság már bruttó, azaz az adókat és illetékeket is tartalmazó jegyárakat közöl, a Malév és az ugyancsak diszkont SkyEurope az erre vonatkozó uniós rendelet hatályossá válásakor vezeti be ezt a gyakorlatot. A légi közlekedési szolgáltatásról szóló és az Európai Parlament által elfogadott rendelettervezetben egyebek között az is szerepel, hogy ne lehessen 1 forintért kínálni a repülőjegyeket, ha egyszer nem annyiba kerülnek. A parlament úgy módosítaná a rendeletet, hogy az tartalmazzon minden olyan díjat, amelyet az utasnak feltétlenül meg kell fizetnie.
Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a forgalmi adatokban nem történt változás azt követően, hogy a légitársaság a bruttó árazást vezette be. A folyamat még nem zárult le, az úgynevezett minimum foglalási díj még nem szerepel a meghirdetett árakban, hamarosan azonban ezt is tartalmazni fogják - fűzte hozzá Kázmér Natasa.
Hegedűs Judit, a SkyEurope Hungary szóvivője arról számolt be, hogy a légitársaság a nyugat-európai piacain már régóta a bruttó árakat közli. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályba lép, mindenhol bevezetik a bruttó árak hirdetését. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi előírások miatt a hirdetéseikben felhívják a figyelmet arra, hogy nettó árat közölnek, és csillaggal jelölik, hogy az ár az adókat és illetékeket nem tartalmazza. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a marketingfogásnak számító nettó árközlés ellenére az utas minden tájékoztatást megkap arról, hogy a repülőjegy mennyibe kerül.
Hasonlóan nyilatkozott Németh Krisztina a Malév kommunikációs igazgatója is. Elmondta: mivel az utas első benyomása fontos a vásárlási döntésnél, a Malév is nettó árakat közöl, feltüntetve, hogy az adott összegre még az adók és illetékek is rárakódnak. Hozzátette: amennyiben a rendelet hatályossá válik, a Malév is bruttó árakat közöl majd, és mivel ez minden légitársaságra kötelező érvényű lesz, egyik vállalat sem kerül versenyhátrányba emiatt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek között a nettó árazás miatt marasztalt el több légitársaságot is a közelmúltban. Úgy vélték, hogy a nettó árazás alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, mivel a potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás, a repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat, vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat.
A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított: a KLM 1 milliós, a Wizz Air 20 milliós, a Malév 30 milliós és a SkyEurope 50 milliós bírságot kapott egyes reklámjaiért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.