Az Easyjetnél 30-40 százalékkal alacsonyabb költséggel működik a Wizz Air, és már közelít a Ryanair költségstruktúrájához – mondta Váradi József vezérigazgató, aki továbbra sem lát kényszert arra, hogy tőzsdére vigyék a diszkont-légitársaságot. A vállalat maga teremti elő a növekedés pénzügyi hátterét. Elismerte ugyanakkor, hogy az induláskor rezgett a léc, és három hónapig kritikus időszakot éltek át. Ma már stabil a cég pénzügyi teljesítménye, de erről nem mond részleteket.
„A Malévnál embereimet a piaci megmérettetés alapján választottam ki. Tulajdonképpen az akkor kialakulóban lévő teljesen új menedzsment aktív részese voltam, a Wizz Airnél segítettem a nemzetközi csapat öszszehozásában” – fűzte hozzá.
A vezető öt társával, húszmilliós forinttal hozta létre három és fél éve a Wizz Airt. Megegyeztek, hogy ameddig nem tudnak bevonni külső tőkét, addig nem lesz fizetés. Hat és fél hónapig tartott ez az időszak. A bankoknak azt mondták: a garancia maga a menedzsment, amelynek elegendő szakmai tapasztalata volt a terv végrehajtásához.
Váradi szerint alaptalannak bizonyultak a pártkötődésével kapcsolatos vádak, ugyanakkor károsnak véli, hogy az állami cégek vezetői esetében sokszor felvetődik ez a tényező. MN
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.