Kiskereskedők, fuvarozók és a turisztikai cégek a fő innovátorok
A felmérés három ágazatot emel ki a hazai gazdaságból, megállapításai szerint a kiskereskedelemben, a szállítmányozásban és a logisztikában, valamint az idegenforgalomban késztetik a piaci feltételek az újításokra az adott területen működő vállalkozásokat.
A kereskedelemben a cégek ötletekkel és gyorsasággal akarják lekörözni a konkurenciát. Új értékesítési formát jelent az ágazat vállalkozásai számára az internet. Utóbbi kapcsán a kutatók azonban megállapítják, hogy még túl bonyolult az ehhez kapcsolódó szabályozási környezet és kiforratlan az e-kereskedelmi törvény, ami emiatt a piaci fejlődésének útjában áll.
A fuvarozásban jobbak az adottságaink annál amit jelenleg ténylegesen ki is használunk. A tetemes tranzitforgalomhoz nem adunk saját értéket. Nagy a különbség a közúti és vasúti szállítás minősége között. Az előbbi sokkal fejlettebb épp a már említett éles verseny miatt.
Az idegenforgalomban is hódít már az internet, a gyors összehasonlítás lehetősége egyénre szabott ajánlatok nyújtására készteti már a piaci szereplőket.
A kutatás kitér arra is, hogy a jövő innovátorai a végzős hallgatók hogyan látják a saját helyzetüket ezen a téren. Az egyetemisták leginkább a gyakorlatias képzést hiányolják. Ennek kapcsán Paál Péter az IBM Magyarország vezérigazgatója kiemelte a cégek és az oktatás kapcsolatának szorosabbá fűzését, amiből mindkét oldal profitálhat.


