A felmérés három ágazatot emel ki a hazai gazdaságból, megállapításai szerint a kiskereskedelemben, a szállítmányozásban és a logisztikában, valamint az idegenforgalomban késztetik a piaci feltételek az újításokra az adott területen működő vállalkozásokat.
A kereskedelemben a cégek ötletekkel és gyorsasággal akarják lekörözni a konkurenciát. Új értékesítési formát jelent az ágazat vállalkozásai számára az internet. Utóbbi kapcsán a kutatók azonban megállapítják, hogy még túl bonyolult az ehhez kapcsolódó szabályozási környezet és kiforratlan az e-kereskedelmi törvény, ami emiatt a piaci fejlődésének útjában áll.
A fuvarozásban jobbak az adottságaink annál amit jelenleg ténylegesen ki is használunk. A tetemes tranzitforgalomhoz nem adunk saját értéket. Nagy a különbség a közúti és vasúti szállítás minősége között. Az előbbi sokkal fejlettebb épp a már említett éles verseny miatt.
Az idegenforgalomban is hódít már az internet, a gyors összehasonlítás lehetősége egyénre szabott ajánlatok nyújtására készteti már a piaci szereplőket.
A kutatás kitér arra is, hogy a jövő innovátorai a végzős hallgatók hogyan látják a saját helyzetüket ezen a téren. Az egyetemisták leginkább a gyakorlatias képzést hiányolják. Ennek kapcsán Paál Péter az IBM Magyarország vezérigazgatója kiemelte a cégek és az oktatás kapcsolatának szorosabbá fűzését, amiből mindkét oldal profitálhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.