BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így zárta a negyedévet a Henkel, a Persil és Schwarzkopf gyártója

Csökkent a Henkel bevétele a harmadik negyedévben. A Persil, Fa és Schwarzkopf márkákat is gyártó német cég szerint az árak enyhe mérséklődése mellett az értékesítési volumen nagyobbat nőtt. A Henkel háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern a pénzügyi év egészére árbevétel-növekedést vár.

A Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern csökkenő bevételről számolt be csütörtökön közzétett harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében.

henkel Stuttgart,,Germany,-,06-04-2022:,Person,Holding,Cellphone,With,Website,Of
Csökkent a Henkel bevétele a harmadik negyedévben / Fotó: T. Schneider / Shutterstock

A Henkel harmadik negyedéves bevétele éves összehasonlításban 6,3 százalékkal, 5,147 milliárd euróra csökkent. Ugyanakkor a bevétel organikusan számítva (árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztítva) 1,4 százalékkal emelkedett. 

A harmadik negyedévben az organikus bevételnövekedés a 0,1 százalékos árcsökkenés és az értékesítési volumen 1,5 százalékos bővülésének eredménye volt.

Organikusan a Henkel 0,4 százalékos éves szintű értékesítési növekedést ért el az idei év első kilenc hónapjában a 0,9 százalékos áremelésnek köszönhetően, ugyanakkor az értékesítési mennyiség 0,4 százalékkal zsugorodott – áll a vállalat jelentésében.

A Henkel a 2025-ös pénzügyi évre 1-2 százalékos organikus árbevétel-növekedést, valamint 14,5-15,5 százalékos korrigált bevételarányos jövedelmezőséget vár.

A Henkel portfóliójába tartozik egyebek mellett a Persil, Fa, Silan, Syoss, valamint a Schwarzkopf márka.

Ne is keresse! Örökre eltűnt egy legendás termék a boltokból

A Henkel megerősítette, hogy a szappant a továbbiakban nem gyártják és nem is értékesítik. A gyártó már az év elején eladta a szappan utolsó megmaradt készletét, most pedig már a drogériák és a webáruházak polcairól is kezdenek kifogyni a még készleten lévő termékek. A Fa márkájú szappant sok fogyasztó gyerekkora óta használta, hiszen már 1954 óta forgalmazták a terméket. A Henkel vállalat közel hét évtized után beszüntette a népszerű higiéniai termék gyártását.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.