BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Változás az AH vezetésében

Január 1-jétől László Géza jelenlegi vezérigazgató tölti be az Antenna Hungária Zrt. (AH) igazgatóságának elnöki posztját. A társaság vezérigazgatója Jean-Francois Fenech lesz, aki jelenleg vezérigazgató-helyettesként dolgozik a vállalatnál.

A változást László Géza kezdeményezte, aki 1999 februárjától tölti be a vezérigazgatói pozíciót, 1998 szeptemberétől 2002 júliusáig pedig az igazgatóság elnöke is volt. Az igazgatóság elnökeként a stratégiai és a szabályozási kérdésekkel foglalkozik majd, segíti a vezérigazgató munkáját a kiemelt ügyfelekkel való kapcsolattartásban és a PR-feladatokban. László Géza a jövő évtől bekapcsolódik a TDF nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos munkába is. A TDF korrekt, négyéves vezérigazgatói ajánlatot tett azután, hogy a tranzakciót követő időszakban Jean-Francois Fenechkel együttműködve sikeresen irányította a vállalatot – mondta el lapunknak a leköszönő vezérigazgató. Több mint kilencéves, e pozícióban töltött idő után azonban nem akarta újabb négy évre elkötelezni magát vezérigazgatóként, és az elmúlt időszak tapasztalatai alapján úgy érezte, a társaság sikeresebb lesz, ha az igazgatóság elnökeként segíti a TDF-et és az új vezérigazgatót – akivel személyes kapcsolata a munkamegosztás kényes volta, a sok feladat ellenére remek – a kitűzött célok megvalósításában.

Jean-Francois Fenech 2007 szeptembere óta dolgozik az AH-nál, ezt megelőzően, 2004-től 2007 szeptemberéig a TDF nemzetközi igazgatójaként a nemzetközi terjeszkedéséért, 2001-től 2004-ig a TDF leányvállalatainak fejlesztésért felelt, 1999–2001 között pedig a társaság spanyolországi leányvállalatát, az Axiont irányította.

Az AH-t a TDF, Európa legnagyobb műsorszórója az idén vásárolta meg a svájci Swisscomtól. A francia társaság egyebek mellett azért lépett be a magyar piacra, hogy megragadja a digitális átállásban rejlő lehetőségeket. Az AH-t, amely a DVB-T és DVB-H kísérleti projekteken is komoly tapasztalatokat szerzett, ennek megfelelően a televíziós pályázat egyértelmű befutójának tekintik. A tendert a műsorterjesztés és a digitális átállás szabályairól szóló ez évi törvény szerint az NHH-nak legkésőbb október 31-ig ki kellett volna írnia. A vitaanyag el is készült (és céljának megfelelően heves vitákat váltott ki), a végleges pályázatot azonban – az erre a célra alakult eseti országgyűlési bizottság jóváhagyásának hiányában – a mai napig nem írták ki.

„Teljesítettük az üzleti tervet” - Két kérdés: László Gézához

- Van-e köze a váltásnak a digitalizációs tender körüli vitákhoz?

- Az elmúlt év nagyon sikeres volt az Antenna Hungária életében, hiszen amellett, hogy lezártuk a „meglepetés”-tranzakciót és az azt követő száznapos időszakot, teljesítjük a nagyon feszített üzleti tervet is. A digitalizációs törvény és a készülő pályázat tekintetében is sokat léptünk előre, sikerült a magyar digitális átállás előkészítésébe újabb jelentős és hasznos nemzetközi tapasztalatokat beépíteni. A pályázat csúszása pedig indokolt, hiszen fontos, hogy a média szabályozásának átalakítása ismeretében pályázhassanak a digitális átállás leendő szereplői.

- Új feladatkörében mennyire aktívan vesz részt az AH működésében?

- Az AH napi szintű működését Jean-Francois Fenech fogja irányítani, én – a private equity vállalatokat jellemző – aktív és hatékony igazgatósági működést szeretnék megvalósítani. Az igazgatóság elnökeként feladatom lesz a szabályozói környezet, a tenderkiírások, a stratégiai és üzletfejlesztési folyamatok, valamint a PR-tevékenységünk nyomon követése és az ezzel kapcsolatos belső bizottságok működésében való aktív részvétel. A TDF kérésének megfelelően aktív kapcsolatot kívánok tartani szabályozó hatóságainkkal, nagy ügyfeleinkkel, partnereinkkel, és bekapcsolódom a TDF nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos munkába is, miközben több időm jut üzleti és társadalmi szerepvállalásra.

Életrajz: 1963-ban született, 1987-ben végzett a budapesti közgazdaság-tudományi egyetem pénzügy és szociológia szakán. 1996 és 1998 között a Matáv Rt. stratégiai és üzletfejlesztési igazgatójaként dolgozott. 1999 februárja óta az AH vezérigazgatója, 1998 szeptemberétől 2002 júliusáig ő volt az igazgatóság elnöke is.

- Az elmúlt év nagyon sikeres volt az Antenna Hungária életében, hiszen amellett, hogy lezártuk a „meglepetés”-tranzakciót és az azt követő száznapos időszakot, teljesítjük a nagyon feszített üzleti tervet is. A digitalizációs törvény és a készülő pályázat tekintetében is sokat léptünk előre, sikerült a magyar digitális átállás előkészítésébe újabb jelentős és hasznos nemzetközi tapasztalatokat beépíteni. A pályázat csúszása pedig indokolt, hiszen fontos, hogy a média szabályozásának átalakítása ismeretében pályázhassanak a digitális átállás leendő szereplői.

- Új feladatkörében mennyire aktívan vesz részt az AH működésében?

- Az AH napi szintű működését Jean-Francois Fenech fogja irányítani, én – a private equity vállalatokat jellemző – aktív és hatékony igazgatósági működést szeretnék megvalósítani. Az igazgatóság elnökeként feladatom lesz a szabályozói környezet, a tenderkiírások, a stratégiai és üzletfejlesztési folyamatok, valamint a PR-tevékenységünk nyomon követése és az ezzel kapcsolatos belső bizottságok működésében való aktív részvétel. A TDF kérésének megfelelően aktív kapcsolatot kívánok tartani szabályozó hatóságainkkal, nagy ügyfeleinkkel, partnereinkkel, és bekapcsolódom a TDF nemzetközi terjeszkedésével kapcsolatos munkába is, miközben több időm jut üzleti és társadalmi szerepvállalásra.

Életrajz: 1963-ban született, 1987-ben végzett a budapesti közgazdaság-tudományi egyetem pénzügy és szociológia szakán. 1996 és 1998 között a Matáv Rt. stratégiai és üzletfejlesztési igazgatójaként dolgozott. 1999 februárja óta az AH vezérigazgatója, 1998 szeptemberétől 2002 júliusáig ő volt az igazgatóság elnöke is.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.