A cég ügyvezetője lett a sofőr - ünnepi hajrá a csomagküldőknél
A karácsonyi vásárlási hajrá utolsó hete hatalmas tumultusba torkollt a házhoz szállítással foglalkozó futárcégeknél. Az ünnep előtti utolsó héten a csomagküldésre szóló megrendelések jócskán felülmúlták a várakozásokat, több cégnél kölcsönmunkásokat kellett keríteni, hogy győzzék a robbanásszerűen másfél-kétszeresére nőtt munkát - olyan társaság is akadt, ahol az állandó sofőrök mellé majd felével többet kellett alkalomszerűen szerződtetni. Másutt még az ügyvezető igazgató is kénytelen volt volán mögé ülni.
A kisebb, hat kilogramm alatti küldemények esetén szokásos száz körüli cím helyett most naponta 110-130 helyre kell küldeményt elfuvarozni. A Népszabadság által megkérdezett cégeknél azt mondták, a megígért egy-két napos szállítási határidőt még tudják tartani, de ahhoz jóstehetség kellene, hogy előre megmondják: délelőtt, délután, vagy este gurul be a címre az áruszállító autó az interneten megrendelt áruval.
Bár a szezon mérlegét még korai lenne megvonni, a csomagküldő és webes kereskedők többsége növekedésről számolt be. Thurzó György, a Conrad Electronic ügyvezető igazgatója úgy becsülte, hogy a nagyobb cégek nagyjából tavalyi forgalmukat hozzák, számottevő, 5-10 százalék közötti forgalomnövekedés a kisebb és főleg a közepes cégeknél figyelhető meg. A GKI-eNEt szerint a 2006-os 31 milliárd forint értékű forgalommal szemben az idén 45 milliárd körül alakul az online kereskedők bevétele.


