BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Forma-1: felbolydult a pilótapiac

Még nem dőlt el az összes Forma-1-es ülés sorsa, a legtöbb csapat azonban már bejelentette, hogy mely pilótákkal vág neki a 2008-as idénynek. A pilótapiac állóvízét tavaly Michael Schumacher távozása kavarta föl, s a hétszeres világbajnok visszavonulása még most is érezteti hatását. Ebben a szezonban ehhez társult még Fernando Alonso és a McLaren idő előtti szakítása, ami rég nem látott „pilótavándorlást” indított el a száguldó cirkuszban.

A következő szezonnak a jelenlegi 11 csapat több mint a fele új felállással vág neki. A legnagyobb változás a Renault-nál lesz, amely mindkét pilótáját lecserélte, de igazolt már 1-1 új versenyzőt a Toyota, a McLaren, a Williams, és a Toro Rosso is. Ezek mellett feltehetőleg vált a Super Aguri illetve a Force India (korábbi Spyker) istálló is, bár a két kiscsapat még nem nevezte meg hivatalosan versenyzőit.

Egyre élesebben látható, hogy Michael Scumacher visszavonulásával megkezdődött az idősebb versenyzők Forma-1-ből való kiszorulása, s az új fiatal tehetségek száguldó cirkuszba való beáramlása. Az elmúlt két esztendőben távozott a sorozatból Alexander Wurz, Juan Pablo Montoya és Jacques Villeneuve is, s egyelőre nincs szerződése a következő idényre Ralf Schumachernek és Giancarlo Fisichellának sem.

Ezzel párhuzamosan számos - világbajnoki címre is esélyesnek tartott - fiatal jelent meg a Forma-1-ben: Robert Kubica, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen már 2007-ben is szorgalmasan gyűjtötte a pontokat csapata számára, s az utolsó tavalyi nagydíjon bemutatkozott Kazuki Nakajima is a Williams színeiben. A következő idényben is lesznek ifjú újoncok: 2008-ban debütál a Renaultnál Nelsinho Piquet, és visszatér a Forma-1-be a szintén mindössze 25 éves Timo Glock.

A hétszeres világbajnok visszavonulása ezzel párhuzamosan a tapasztaltabb, vb-címre esélyes pilóták számára is megteremtette a váltás lehetőségét. A 2007-es végső győztes Kimi Räikkönen épp Schumacher helyére érkezett a Ferrarihoz, míg a kétszeres világbajnok Fernando Alonso a McLarentől távozó finn megüresedett helyét töltötte be a wokingi istállónál. Igaz ez utóbbi igazolás nem bizonyult túl sikeresnek, hiszen a spanyol versenyző kapcsolata olyannyira megromlott új csapatával, hogy két éves szerződése ellenére egyetlen idény után visszatért a Renaulthoz.

A legkeresettebb pilóták istállóváltása ugyanakkor jelentősen megdobta a top-versenyző fizetését. Kimi Räikkönen becslések szerint a Ferraritól évente mintegy 40-45 millió dollárt kap, ez több mint kétszerese annak, amennyit a McLarennél keresett.

Fernando Alonso fizetése korábban a Renaultnál állítólag 7 millió dollár volt. A spanyol ennél már a McLarennél is ötször többet keresett, külföldi lapértesülések szerint azonban most – az Alonsot újra leigazoló francia csapatnál – a kétszeres világbajnok minden idők legjobban fizetett Forma-1-es pilótája lehet. A The Times arról számolt be, hogy a Renault három évre összesen 105 millió eurót ajánlott Alonsonak, ami a lap szerint még Michael Schumacher egykori Ferraris fizetésénél is több.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.