Több a Lidl-üzlet, mint az Aldi
Az Aldi csak tíz európai országban van jelen, és általában úgy terjeszkedik, hogy egy-egy boltjára 25 000 lakos jusson. Ezzel szemben a Lidl majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket, például Skandinávia mellett az új EU-tagországokban is.
Folytatódik a két vállalat versenye, mivel az Aldi az utóbbi években szinte naponta nyitott új egységet valahol Európában, a Lidl azonban csaknem dupla akkora sebességgel terjeszkedett.
Azokban az országokban, ahol mind a két cég részt vesz a kereskedelem versenyében, az Aldi piaci részesedése – kivéve Franciaországot – jóval magasabb. Például Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyed része az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül. Ebből azonban oroszlánrész jut az Aldinak: 60 százalék.
Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil, miközben az egy üzletre eső bevételek kis mértékben csökkennek. Viszont a Lidl számai növekednek: A tíz európai országban a csomagolt termékek forgalmának növekedéséből egynegyed rész a Lidlnek köszönhető, amit expanziója révén ér el.
A Lidl sikerének fő oka valószínűleg a gyártói márkák magas aránya a választékban, míg az Aldi főleg kereskedelmi márkás termékeket preferál. Azon kívül a Lidl választékában a cikkelemek száma olyan gyorsan növekszik, hogy ezt a fogyasztók mint jelentős különbséget érzékelik, az Aldival szemben – állapítja meg Turcsán Tünde, a Nielsen magyarországi vállalatának ügyfélszolgálati osztályvezetője.
Ugyanakkor az Aldi általában agresszívebb árpolitikát folytat, mint a Lidl. Sőt, Hollandiában is olcsóbb tud lenni az Aldi, ahol a Lidl nem árusít gyártói márkákat. Németországban az árak agresszivitása az Aldinál némileg erősödött, miközben a Lidlnél kis mértékben csökkent. Ennek következtében a két diszkont lánc árai egyre jobban különböznek egymástól.
A Lidl és az Aldi összes európai boltjainak száma az elmúlt időszakban.
Év Lidl Aldi
1991 3248 754
1995 4116 2105
2000 5104 3685
2005 6475 6060
2007 7271 6997


