Az Aldi csak tíz európai országban van jelen, és általában úgy terjeszkedik, hogy egy-egy boltjára 25 000 lakos jusson. Ezzel szemben a Lidl majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket, például Skandinávia mellett az új EU-tagországokban is.
Folytatódik a két vállalat versenye, mivel az Aldi az utóbbi években szinte naponta nyitott új egységet valahol Európában, a Lidl azonban csaknem dupla akkora sebességgel terjeszkedett.
Azokban az országokban, ahol mind a két cég részt vesz a kereskedelem versenyében, az Aldi piaci részesedése – kivéve Franciaországot – jóval magasabb. Például Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyed része az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül. Ebből azonban oroszlánrész jut az Aldinak: 60 százalék.
Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil, miközben az egy üzletre eső bevételek kis mértékben csökkennek. Viszont a Lidl számai növekednek: A tíz európai országban a csomagolt termékek forgalmának növekedéséből egynegyed rész a Lidlnek köszönhető, amit expanziója révén ér el.
A Lidl sikerének fő oka valószínűleg a gyártói márkák magas aránya a választékban, míg az Aldi főleg kereskedelmi márkás termékeket preferál. Azon kívül a Lidl választékában a cikkelemek száma olyan gyorsan növekszik, hogy ezt a fogyasztók mint jelentős különbséget érzékelik, az Aldival szemben – állapítja meg Turcsán Tünde, a Nielsen magyarországi vállalatának ügyfélszolgálati osztályvezetője.
Ugyanakkor az Aldi általában agresszívebb árpolitikát folytat, mint a Lidl. Sőt, Hollandiában is olcsóbb tud lenni az Aldi, ahol a Lidl nem árusít gyártói márkákat. Németországban az árak agresszivitása az Aldinál némileg erősödött, miközben a Lidlnél kis mértékben csökkent. Ennek következtében a két diszkont lánc árai egyre jobban különböznek egymástól.
A Lidl és az Aldi összes európai boltjainak száma az elmúlt időszakban.
Év Lidl Aldi
1991 3248 754
1995 4116 2105
2000 5104 3685
2005 6475 6060
2007 7271 6997
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.