Az idén 700 ezer utast szállított a Wizz Air budapesti indulással, illetve érkezéssel, 14 százalékkal többet, mint tavaly. A növekedés korlátja a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport tarifapolitikája, amely megdrágítja a budapesti üzemelést - magyarázta a Wizz Air vezérigazgatója.
Hozzátette: míg Európa repülőterein folyamatosan nő a forgalom, addig Budapesten stagnál, sőt, egyes diszkont légitársaságok esetében még csökken is.
A vezérigazgató megjegyezte: a Budapest Airportnak 30-50 százalékkal kellene csökkentenie a díjait ahhoz, hogy a diszkont légitársaságok szempontjából versenyképes legyen a többi európai repülőtérrel. Budapesten egyébként a legnagyobb diszkont légitársaság a Wizz Air, a kapacitásokat tekintve 34 százalékos piaci részesedéssel. A diszkont légitársaságok járatainak 80 százalék feletti foglaltságát figyelembe véve ez az arány vonatkozik az utasforgalomra is - mondta Váradi József.
A nyári időszakban a Wizz Air Budapestről 19 útvonalon repül, amiből két új lesz: Oslo és Velence. A légitársaság időszakosan hét nyári úti célt kínál, és összességében heti 15 járattal bővíti a nyári menetrendjét.
A Wizz Air összes utasának száma az idén már elérte a 4,2 milliót, és jövőre 6,3 millió utassal számol a légitársaság.
Ebben az évben néggyel gyarapodott a légitársaság A-320-as repülőgépekből álló flottája, jövőre pedig hat új Airbus átvételével 19-re nő a repülőgépek száma. A megrendelt 82 Airbus 320-as repülőgépből 22 finanszírozási szerződését már megkötötték.
Eddig a piacon található legjobb konstrukciót választotta a légitársaság: megvásárolja a repülőgépeket, eladja és hosszú távra visszalízingeli. A légiközledési iparág ciklikusságával a finanszírozási konstrukciók is változnak, így nem kizárt, hogy a jövőben vegyes megoldást alkalmaznak: pénzügyi lízinget, vagy akár banki hitelt vesznek igénybe a repülőgép-beszerzésekhez.
A légitársaság minden szinten nyereséges, de magáncégként számadatokat nem közöl - válaszolta újságírói kérdésre Váradi József.
A vezérigazgató elmondta, hogy diszkont légitársaságok jegyárai átlagosan öt százalékkal mérséklődtek 2007-ben, és ez a tendencia 2008-ban is folytatódni látszik. Ugyanakkor a költségek - különösen az üzemanyagé - nőnek, így a kevésbé költséghatékony légitársaságok súlyos strukturális problémáknak néznek elébe. Ez a piac konszolidációját eredményezi. A Wizz Airt nem fenyegeti veszély, hiszen üzemelési költségeit a készpénzforgalmából (cash flow-ból) fedezi - mondta a vezérigazgató. A hitelpiachoz csak eszközfinanszírozás céljából fordulnak - tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.