BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt az első magyar Suzuki Splash!

Hivatalosan mától kezdi meg a Suzuki Splash sorozatgyártását a Magyar Suzuki Zrt; az új autónk háromféle motorral készül, amelyek közül a két benzines a Suzuki saját fejlesztésű, új generációs motorja.

Noha 2007 utolsó negyedévében Esztergomban leállt a már koros Ignis gyártása, amelyből tavaly már csak 7308 kelt el hazánkban, a Swift padlólemezére épülő Splash nem az Ignis, hanem a Wagon R+ utóda. Az újdonság ugyanis 9 centiméterrel magasabb a Switnél, mintegy ellensúlyozva az az öt centit, amellyel rövidebb. Mindesetre a nagyobb belmagasság tette lehetővé, hogy nem csak optikailag tágas a Splash. Ezt az autóépítési stílust azért találták ki Japánban, hogy a szűk lakásokban magukat bezárva érző fiatalok afféle mobil nappali szobaként használhassák a kis alapterületű (parkolóhely-ínség!!), ám magasságukkal mégis teret adó kocsikat.

A vállalat az idén 60 ezer darab gyártását tervezi, a modell a genfi Motor Show után, március elején jelenik a magyarországi márkakereskedőknél.

A Splash háromféle motorral készül, és a két benzines a Suzuki saját fejlesztésű, új generációs motorja. A dízelt Fiat licenc alapján a Suzuki Indiai üzemében gyártják. A 996 köbcentis háromhengeres, de 12 szelepes motor teljesítménye 65LE, fogyasztása 5l/100km, az 1242 köbcentis négyhengeres testvéréé 86 lóerő, fogyasztása 5,5l/100km. Az 1,3 literes közös nyomócsöves DDiS dízel pedig 75 lóerő, fogyasztása 4,5l/100km. Mindhárom motorváltozat 5 sebességes manuális váltóval felszerelt, kibocsátási szintje pedig 120 g/km.

Az árról előzetesen csak annyit tudni, hogy valamivel a Swift alá pozícionálták.

Teljesítmény

•Halk, gazdaságos, három- és négyszelepes benzinmotorok

•Modern, közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotor, opcionális koromrészecske szűrővel

•1 literes benzinmotor és az 1,3 literes dízelmotor széndioxid kibocsátása 120g/km

•Kiváló kezelhetőség, stabilitás, utazási kényelem és vezetési élmény

•Különlegesen hangolt hangtompítók, kifejezetten az európai utakra tervezve

•Légellenállási együttható: 0.32

•170km/óra maximális sebesség a 1,2 literes benzinmotor esetében

•12, 3 másodperces gyorsulás 100 kilométeren az ötsebességes kéziváltós 1,2 literes benzinmotornál

•Modern, közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotor, opcionális koromrészecske szűrővel

•1 literes benzinmotor és az 1,3 literes dízelmotor széndioxid kibocsátása 120g/km

•Kiváló kezelhetőség, stabilitás, utazási kényelem és vezetési élmény

•Különlegesen hangolt hangtompítók, kifejezetten az európai utakra tervezve

•Légellenállási együttható: 0.32

•170km/óra maximális sebesség a 1,2 literes benzinmotor esetében

•12, 3 másodperces gyorsulás 100 kilométeren az ötsebességes kéziváltós 1,2 literes benzinmotornál A Splash főbb paraméterei •Sokoldalú, vonzó mini MPV

•Áramvonalas, aerodinamikus dizájn

•Sportos, fiatalos stílus amely a városi, mozgalmas életstílust képviseli

•Megemelt üléspozíciók

•Magasra szerelt sebességváltó

•Kellemes térérzet, friss színkombinációk

•Könnyű kezelhetőség, jól olvasható sebességmérő és kijelző

•Átlagon felüli tárolási kapacitás

•60:40 százalék arányban osztható hátsó ülés, amely egyetlen mozdulattal a padló síkjába hajtható

•Padló alatti tárolórekeszek

•Nagy, jól olvasható sebességmérő és kijelző, valamint egyedi fordulatszámmérő -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.