BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mahindra és Isuzu: megkezdődött az import

December óta két újabb autómárka, az indiai Mahindra és a japán Isuzu modelljei is kaphatók Magyarországon. A balatonfüredi Globe-Carex Kft. ugyanis megkapta a Mahindra hivatalos képviseleti jogát, míg az Isuzu autókat a márka legnagyobb európai importőr vállalatától szerzik be. Amint Bán Barnabás, a társaság ügyvezetője lapunknak elmondta, minden modellnek megvan az európai típusbizonyítványa, és 18-18 szerződéses kereskedő partnerükön keresztül hároméves garanciát biztosítanak az autókra.

Mahindrát – háborús Willys Jeepre hasonlító terepjárót – már 1990 és 1993 között lehetett kapni nálunk, amíg meg nem szüntette a márka a görögországi összeszerelő üzemét. Manapság pedig elsősorban két-, illetve négykerék-hajtású pickupokat kínál a Globe-Carex, de a SUV változatot csak megrendelésre hozzák be, mert amint Baán Barnabás mondta, ez a piaci szegmens már telített.

Az Isuzu-kínálat is platós pickupokra épül, ám kiegészül egy 3,5–7,5 tonnás teherautó-családdal is, ezek összeszerelő üzeme a nyárra készül el Olaszországban. A Globe-Carex Kft., amely 2006 végéig a Ssangyong Motor Hungary résztulajdonosa is volt, 200-300 jármű eladását tervezi márkánként. Az egyebek között traktorokat és teherautókat is gyártó Mahindra & Mahindra cégcsoport több mint 40 000 embert foglalkoztat nyolc indiai gyárában, és öt világrészen terjeszti termékeit.

A hazai piacon az elmúlt hónapban 20 884 közúti járművet adott el, 9 százalékkal többet, mint tavaly januárban. A Reanult-val létrehozott vegyes vállalatában készülő Loganból 2300 kelt el, míg a nálunk Daciaként ismert autó exportja 2008 januárjában 1425-re emelkedett az egy évvel korábbi 743-ról. DK

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.