Végelszámolással megszünteti az Agrármarketing Centrum (AMC) Kht.-t a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. – mondta lapunknak Pál József, az AMC ügyvezető igazgatója. Az MNV február 7-i hatállyal rendelte el a végelszámolást, amely várhatóan szeptember 30-ig tart. Az AMC „utódjaként” költségvetési intézmény jön létre, amely a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) fejezetéhez tartozik majd.
Az AMC korábban az agrártárca 100 százalékos tulajdonában volt, de a kht. tavaly átkerült az újonnan létrehozott MNV-hez. Az FVM ugyanakkor ragaszkodott ahhoz, hogy a tulajdonosi jogokat továbbra is gyakorolhassa és a szakmai felügyeletet is elláthassa. Az új vagyonkezelési konstrukcióban viszont – egy FVM–MNV szerződéssel – csak a szakmai kontrollra nyílt volna mód, ezért született döntés az AMC végelszámolásáról és az agrártárcán belüli költségvetési intézmény létrehozásáról. Emellett a szabályozási előírások szerint a közhasznú társasági működési formát 2009 közepétől egyébként is meg kellett volna szüntetni (természetesen nem csak az AMC esetében).
A változások ellenére a közösségi agrármarketing-tevékenység folyamatos marad, legfeljebb az AMC az év elején a tervezettnél néhány programmal kevesebbet hirdet meg – közölte Pál József, aki egyben a kht. végelszámolója is. A társaság kifuttatja a már meglévő projekteket, és lefolytatja a most szükséges közbeszerzési eljárásokat is. A további programokat már a költségvetési intézmény írja ki, amely előreláthatólag két hónapon belül működőképes lesz. Az FVM – február 7-i hatállyal – e héten adta ki az új szervezet alapító okiratát, vezetőjét pedig pályázattal, később választja ki.
Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint szakmai feladatokra az AMC tavalyi eredménytartalékából 0,3 milliárd forintot lehet felhasználni az idén, ezt az FVM a saját büdzséjéből várhatóan 1,3 milliárd forinttal kiegészíti. Így közösségi agrármarketingre 1,6 milliárd forint költségvetési forrás juthat, és ez 0,3-0,4 milliárddal haladhatja meg a tavalyit. Ezenfelül a költségvetési törvény az AMC, illetve az utódszervezet ez évi működési költségeire 210 millió forintot irányzott elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.