A Yahoo! inkább a legnagyobb versenytárssal lépne szakmai szövetségre. Az is kétséges ugyanakkor, hogy egy ilyen méretű összeolvadást a Yahoo! és a Google között jóváhagynának-e a versenyügyi hatóságok, a két cég együttes részesedése ugyanis csak az Egyesült Államok keresőpiacán 74 százalékra rúg.
David Drummond, a Google alelnöke szerint a Microsoft ellenséges felvásárlási szándékával monopolhelyzetet szeretne teremteni. A felvásárlás megakadályozná a felhasználókat abban, hogy a rivális cég szolgáltatásait használják. Mint mondta, ez az ügylet nem pusztán azt jelentené, hogy az egyik vállalat megvásárolna egy másikat, hanem az internet alapelveit, a szabadságot és az innovációt tenné lehetetlenné. A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt a The Wall Street Journalnek (WSJ) elmondta: azért kereste fel személyesen Jerry Yang Yahoo!-vezért, hogy felajánlja segítségét.
A Microsoft viszont azt állítja, hogy az internetes céggel egy versenyképes második szereplőt hozna létre a keresők és webes reklámok piacán. A szoftveróriás leszögezte azt is, hogy tiszteli a nyitottságot és az innovációt, valamint a magánélethez való jog védelmét a világhálón.
A WSJ úgy tudja, a Yahoo! kevesli a Microsoft részvényenkénti 31 dolláros vételi ajánlatát. Egyes szakértők időhúzó taktikai lépésről beszélnek, amely szerint a Google és a Yahoo! vezetői azért vannak kapcsolatban egymással, hogy a Microsoft megemelje az ajánlatát 39–45 dollár közé, amely a szakértők szerint még megéri a Yahoo!-ért. A vállalatnak ugyanis nem kevesebb mint ötszázmillió felhasználót egyesítő adatbázisa van. A társaság iránt más cégek is érdeklődnek, egyelőre azonban a négy ajánlattevő (Time Warner, News Corporation, AT&T, Comcast) egyike sem lépett.
A vállalat felvásárlása mindazonáltal még a 31 dolláros részvényenkénti áron is nagy falat lesz a Microsoftnak: Chris Liddell, a konszern pénzügyi igazgatója szerint ugyanis a Microsoftnak történetében először lehet, hogy hitelt kell felvennie az akvizíció finanszírozásához. A redmondi vállalatnak ugyanis készpénzben és rövid lejáratú befektetésekben „csak” 21,1 milliárd dollár áll rendelkezésére. A Microsoft a mostani kiadásait még megfejelte a norvég Fast Search & Transfer internetes keresőszoftver-fejlesztő vállalat megvásárlásával, amelyért öszszesen 836 millió eurót fizetett.
A Microsoft Yahoo!-ra tett 44,6 milliárd dolláros ajánlata felkorbácsolta a tőzsdéket is: a cégben 3,9 százalékos szavazati arányú japán Softbank Corporation árfolyama 16 százalékkal emelkedett, a Yahoo! Japan tőzsdei kereskedését azonban a fokozott érdeklődés miatt fel kellett függeszteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.