A DVB-H (digital video broadcasting – handheld) lesz az Európai Unióban a földi mobilműsorszórás elsődleges technológiája, miután az Európai Bizottság felvette az EU hivatalos szabványainak jegyzékébe. Viviane Reding információs társadalomért és médiáért felelős biztos szerint a következő lépés az engedélyezési rendszerekre vonatkozó iránymutatás elkészítése lesz.
A DVB-H-szolgáltatás Olaszországban már piacra került, és még az idén bevezetik Finnországban, Ausztriában, Franciaországban, Svájcban és Spanyolországban is. Magyarországon van esély rá, hogy ez évben megindul a sugárzás. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) ugyanis néhány napon belül kiírja a multiplexpályázatokat, amelyek szerint a második televíziós multiplexen mobiltelevíziós szolgáltatás is nyújtható. Mint azt Márton György, az NHH szóvivője megerősítette, a magyarországi tender is a DVB-H-technológiát részesíti előnyben.
A pályázat nagy esélyesének tartott Antenna Hungária üdvözli az uniós döntést – tájékoztatta lapunkat Tóth András kommunikációs igazgató. Az AH, amelynek új tulajdonosa, a francia TdF a digitális műsorszórásban való fő szerep reményében lépett be a magyar piacra, a mobiltévés kísérletekre ez idáig több százmillió forintot költött, de – mint azt Jean-Francois Fenech vezérigazgató nemrégiben jelezte – készen állnak egy nagyságrenddel nagyobb beruházásra is. A T-Mobile és a Vodafone részvételével tavaly óta zajló DVB-H-alapú hazai mobiltévés tesztek jelenleg már az „éles kipróbálás” (friendly user) fázisában vannak.
Az Európai Bizottság szerint a 2008-as év kulcsfontosságú a mobiltelevíziózás európai uniós elterjedése szempontjából. A labdarúgó Európa-bajnokság és a nyári olimpiai játékok nagy lehetőséget teremtenek az új szolgáltatások bevezetésére és az új technológia megismertetésére. A mobiltelevíziós piac mérete a bizottság előrejelzése szerint 2011-re elérheti a 20 milliárd eurót, az előfizetők száma pedig a félmilliárdot. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.