BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest: több pénz jut turisztikára

Az idén 1,1 milliárd forintból gazdálkodhat a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. A Fővárosi Önkormányzat 450 millióval járul hozzá a költségekhez, a tervezett saját bevétel 650 millió forint – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Fekete László ügyvezető igazgató. A tavalyinál mintegy 10 százalékkal több forrást részben külföldi turistacsalogató akciókra, részben a városba érkező vendégek tájékoztatására fordítják. A működés finanszírozása mintegy 400 millió forintot jelent majd.

A térség szempontjából az idén várhatóan a legnagyobb érdeklődésre számot tartó esemény a futball Eb lesz. A BTH a rangadó kiadványaiban népszerűsíti a magyar fővárost. Emellett Kínában, Spanyol- és Oroszországban lesz az idén kampány. Az ázsiai országban a magyar évadhoz, illetve az olimpiai eseményekhez kapcsolódóan, áprilisban jelennek meg. A spanyol fővárosba májusban, Oroszországba (Moszkvába és Szentpétervárra) ősszel „költözik be” néhány napra Budapest. Mindhárom térség viszonylatában az elmúlt időben lendületesen nőtt az ide érkező vendégek és az általuk a magyar főváros kereskedelmi szálláshelyein eltöltött vendégéjszakák száma is. Madridnál azt is látni kell – tette hozzá az ügyvezető –, hogy Latin-Amerikából a turisták döntően oda mennek, ha Európát akarják látni. (Amerika egyéb országaiból a hozzánk látogatók tavaly közel 78 ezer vendégéjszakát töltöttek el Budapesten, 30 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.)

A turistafogadás feltételeit illetően lényeges változás, hogy a BTH által üzemeltetett hat Tourinform iroda teljesen megújul, kettőben internetpontokat alakítanak ki. A Teréz körúton „last minute” színházjegy-értékesítő központot hoznak létre. Az idén bevezetett új arculatnak megfelelő köntöst kap valamenynyi iroda, s mindenhol megteremtik az ajándéktárgyak értékesítésének is a feltételeit. Ez utóbbi hozza a BTH saját bevételeinek egy részét.

Eddig is komoly hangsúlyt fektetett a cég arra, hogy hatékony kapcsolatot építsen ki a turizmusban érintett egyéb vállalatokkal – hangsúlyozta Fekete László. Ezt erősítendő úgynevezett partnerségi hálót kívánnak kialakítani az idén. A közeljövőben várható a szerződés aláírása a BKV Zrt.-vel. Keresik a közös pontokat a fővárosi fürdőüzemeltetővel is. A számos partner között megtalálható például a Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht., a főváros befektetéseket koordináló társasága is, amely a külföldi vásárokon a BTH anyagainak a felhasználásával mutatja be Budapestet. A fővárosi marketingcég vezetője az évet tekintve bizakodó, folytatódhat a fellendülés. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.