BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapesti projektek Cannes-ban

Több mint ötven magyar vállalat, szervezet és vállalkozás lesz jelen a jövő héten Cannes-ban, ahol kedden kezdődik a világ legnagyobb ingatlanos fóruma, amely hagyományosan nem a konkrét üzletkötések helyszíne, hanem azok előkészítéséé. Jelentős változás, hogy mivel a magyar kormányzat – a korábbi évektől eltérően – pénzzel nem támogatja a jelenlétet, Budapest most önállóan lesz jelen a méretében a tavalyinál felével kisebb standon.

Úgy tudjuk, az ITDH és a TriGranit szintén nem a standon keresi a partnereket, illetve állít ki, hanem önállóan jelenik meg. Utóbbi immár főleg balkáni és lengyelországi projektjeit mutatja be mintegy 50 négyzetméteren. Az viszont cél, hogy a budapesti stand egyfajta gyűjtőpontként szolgáljon, s onnan kiindulva konzultáljanak az odalátogatókkal. Mozgalmasnak szánják a 25-30 millió forintba kerülő bemutatkozást, gyakorlatilag kétóránként váltják majd egymást a cégek és a vállalkozások saját bemutatóikkal. Az előző években a KVI és az ITDH általában közösen állított ki. Többször is kivitték az ipari parkokat, privatizá-cióra érett középületeket, telkeket és egyéb ingatlanokat. Tavaly a kormányzati negyed is szerepelt a kínálatban.

„Nem üzletkötésre, hanem a későbbi befektetések megágyazására utazunk Cannes-ba” – mondta lapunknak Gauder Péter, a Studio Metropolitana ügyvezető igazgatója, a fővárosi projektek megjelenését koordináló szervezet vezetője. Inkább egyfajta márkaépítési állomásként tekintenek a dél-franciaországi bemutatkozásra. Az a cél, hogy Budapestet mint befektetési helyszínt népszerűsítsék, ezenkívül persze lesz néhány jelentősebb projekt (Budapest Szíve, a Dunához kapcsolódó tervek, az Etele tér és közvetlen környezetének átalakítása), de nem ezeken lesz a hangsúly.

A visegrádi polgármesterek ugyancsak a kiállítás helyszínén, de egy másik nagy pódiumon közös prezentációt tartanak a közép-európai térségről, illetve egyenként is bemutatják fővárosaikat. Utána pedig moderált beszélgetést tartanak a befektetési lehetőségekről.

Gauder Péter közölte: a román és a bolgár uniós csatlakozás után nyilvánvalóvá vált, hogy újra kell gondolni Budapest városstratégiáját, amelyet most már nem magyarországi kontextusban kell elhelyezni, hanem a délkelet-európai térségében. Cannes-ban meghirdetik az Urbitális Majális nevű programot, amelyet ezentúl minden év májusában meg szeretnének rendezni a magyar fővárosban, ahova meghívnák a városfejlesztéssel kapcsolatban álló európai szakembereket. A folyamat az őszi – immár hagyományos – budapesti REevolutio ingatlanbefektetői vásárral érne véget, amelyre már most meghívják az érdeklődőket.

Ezer Rezső, a több magyarországi beruházást elindított Whitestone Investment ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy szélesíteni akarják meglévő befektetői partneri körüket, különösen amióta felpörögtek az előkészületek vietnami projektjeiknél. Cannes-ba nem visznek maketteket, és más módon sem mutatják be nyilvánosan a beruházásaikat, inkább a befektetőkkel egyeztetnek. Egyetlen projektjük sincs olyan szakaszban, hogy már most érdemes lenne előállni velük – fűzte hozzá.

A MIPIM az idén is újabb rekordokat dönt a kiállítók, látogatók és újonnan megjelenő cégek számát tekintve. A 2007-es 5807 után ez évben több mint 6600 befektető, fejlesztő és szolgáltató lesz jelen, közülük 180 befektetési vállalat ez alkalommal először. Újdonság, hogy a hivatalos megnyitó előtt tartanak egy zártkörű fórumot a vagyonkezelők által kifejtett nyomásról a rendkívül nehéznek ígérkező pénzügyi környezetben. Közvetve az a cél, hogy tompítsák az ingatlanpiacra a pénzügyi területről érkező hatásokat. Már most megállapítható, hogy a befektetők ezen a fórumon is sokkal inkább a jövő ígéretes piacait keresik a „régi” európai lehetőségek helyett. Ezek között egyértelműen ott van Közép- és Kelet-Európa és a nagyságrendileg nagyobb Oroszország, valamint Törökország és a Közel-Kelet. A rendező Reed Midem ez év december elején külön befektetési fórumot (MIPIM Horizons) szervez ezen térségek bemutatkozására, ugyancsak a dél-franciaországi üdülőhelyen.

Futurbia

A Studio Metropolitana Futurbia címmel programot indított, a főváros fejlesztési stratégiájának kidolgozásában kéri a budapestiek együttműködését.

A program lehetőséget teremt arra, hogy a fővárosiak és a vonzáskörzetben élők megismerjék az aktuális és a közös jövőnket érintő eseményeket, fejlesztéseket, a sajátjuknak érezzék azokat, s megfogalmazzák véleményüket.

A program lehetőséget teremt arra, hogy a fővárosiak és a vonzáskörzetben élők megismerjék az aktuális és a közös jövőnket érintő eseményeket, fejlesztéseket, a sajátjuknak érezzék azokat, s megfogalmazzák véleményüket.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.