Elkezdődött a Forma-1-szezon!
Bár a nagydíjak száma csak eggyel több, a versenynaptár igencsak átalakult az egy évvel korábbihoz képest. Az ezredforduló óta először fordul elő, hogy nem lesz futam az USA-ban, a Forma–1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone ugyanis nem tudott megegyezni az indianapolisi pálya üzemeltetőivel a szerződés meghosszabbításáról.
Az Amerikai Nagydíj helyett ugyanakkor két másik helyszín bekerült a naptárba: 2008-ban rendeznek futamot Valenciában és Szingapúrban is. Ráadásul a délkelet-ázsiai városállam versenye újdonságot is tartogat a sportág rajongóinak: itt rendezik meg a száguldó cirkusz történetének első éjszakai futamát.
Sokáig úgy festett, változás lehet a csapatok számában is, végül azonban a tavalyihoz hasonlóan ebben a szezonban is 11 istálló autói állhatnak fel a rajtrácsra. A két évvel ezelőtt beharangozott, Dave Richards korábbi BAR-csapatfőnök nevével fémjelzett csapat, a Prodrive ugyanis megfelelő anyagi háttér nélkül nem tudott elindulni, a sokáig csőd szélén álló Super Agurit pedig néhány napja megvásárolta a Magma csoport, s így a japán istálló helyzete stabilizálódott.
Bár új csapat nem lesz, a teamek között így is találhatnak a rajongók friss nevet: a Spykert ugyanis még tavaly megvásárolta egy indiai üzletember, s Force Indiára változtatta a nevét.
Magyarországra az idén is augusztus első hétvégéjén érkezik meg a száguldó cirkusz: a mogyoródi futamot 3-án rendezik. Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke lapunknak elmondta: lehetetlen megjósolni, mennyien látogatnak majd ki a helyszínre, mert nagyon sok függ a világbajnoki pontverseny alakulásától.
A legutóbbi két idényben - míg a promóterek világszerte a helyszíni nézők számának csökkenésével szembesültek – a Magyar Nagydíj szervezőinek sikerült a korábbi évekre jellemző 150-160 ezerről 180 ezer fölé növelni a kilátogatók számát. Sőt tavaly – annak ellenére, hogy Michael Schumacher távozása miatt sokan jelentős visszaeséstől tartottak – közel negyedmillióan látogattak ki a Hungaroringre.
Ez évben a tavalyinál 200 millió forinttal kevesebbet, összesen 3,36 milliárd forintot különített el a kormányzat a Magyar Nagydíj támogatására, ebből fedezik a kereskedelmi jogokat tulajdonló cégeknek fizetendő jogdíjat. Bár ennek összege évről évre emelkedik, ám mivel dollárban szabják meg, a gyenge zöldhasú miatt már tavaly is kevesebbet kellett fizetni az elkülönített összegnél.


