Bár a nagydíjak száma csak eggyel több, a versenynaptár igencsak átalakult az egy évvel korábbihoz képest. Az ezredforduló óta először fordul elő, hogy nem lesz futam az USA-ban, a Forma–1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone ugyanis nem tudott megegyezni az indianapolisi pálya üzemeltetőivel a szerződés meghosszabbításáról.
Az Amerikai Nagydíj helyett ugyanakkor két másik helyszín bekerült a naptárba: 2008-ban rendeznek futamot Valenciában és Szingapúrban is. Ráadásul a délkelet-ázsiai városállam versenye újdonságot is tartogat a sportág rajongóinak: itt rendezik meg a száguldó cirkusz történetének első éjszakai futamát.
Sokáig úgy festett, változás lehet a csapatok számában is, végül azonban a tavalyihoz hasonlóan ebben a szezonban is 11 istálló autói állhatnak fel a rajtrácsra. A két évvel ezelőtt beharangozott, Dave Richards korábbi BAR-csapatfőnök nevével fémjelzett csapat, a Prodrive ugyanis megfelelő anyagi háttér nélkül nem tudott elindulni, a sokáig csőd szélén álló Super Agurit pedig néhány napja megvásárolta a Magma csoport, s így a japán istálló helyzete stabilizálódott.
Bár új csapat nem lesz, a teamek között így is találhatnak a rajongók friss nevet: a Spykert ugyanis még tavaly megvásárolta egy indiai üzletember, s Force Indiára változtatta a nevét.
Magyarországra az idén is augusztus első hétvégéjén érkezik meg a száguldó cirkusz: a mogyoródi futamot 3-án rendezik. Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke lapunknak elmondta: lehetetlen megjósolni, mennyien látogatnak majd ki a helyszínre, mert nagyon sok függ a világbajnoki pontverseny alakulásától.
A legutóbbi két idényben - míg a promóterek világszerte a helyszíni nézők számának csökkenésével szembesültek – a Magyar Nagydíj szervezőinek sikerült a korábbi évekre jellemző 150-160 ezerről 180 ezer fölé növelni a kilátogatók számát. Sőt tavaly – annak ellenére, hogy Michael Schumacher távozása miatt sokan jelentős visszaeséstől tartottak – közel negyedmillióan látogattak ki a Hungaroringre.
Ez évben a tavalyinál 200 millió forinttal kevesebbet, összesen 3,36 milliárd forintot különített el a kormányzat a Magyar Nagydíj támogatására, ebből fedezik a kereskedelmi jogokat tulajdonló cégeknek fizetendő jogdíjat. Bár ennek összege évről évre emelkedik, ám mivel dollárban szabják meg, a gyenge zöldhasú miatt már tavaly is kevesebbet kellett fizetni az elkülönített összegnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.