A cannes-i MiPIM ugyan főleg a befektetők terepe, de a szervezők sohasem mulasztják el az alkalmat, hogy a nagyobb léptékű fejlesztésekről, városrehabilitációs programokról fórumokat rendezzenek. Maguk a kiállítók is sok tervet mutatnak be, így tett Budapest is, standján például szerepelt a Budapest Szíve program.
Ezeknek a programoknak egy közös pontja biztosan van: mindannyian élhetővé szeretnék tenni a belvárosokat, s ezt legtöbbször a kiskereskedelem átalakításával, zöldövezetek kialakításával és a hagyományos bevásárlóközpontok felújításával képzelik elérni.
Nagy kérdés, hogy a megújuló belvárosok képesek-e visszacsalogatni az embereket, a vevőket a külvárosi plázákból és kereskedelmi parkokból. Koroknai Szabolcs, a Colliers International vezető tanácsadója szerint a belváros nemcsak vendéglátási, hanem kereskedelmi szempontból is erős versenytárs lehet a jövőben. „Három-négy éve érzékelhető trend, hogy a korábban plázákba húzódó kereskedők is mind nagyobb hajlandóságot mutatnak Budapest belvárosában is megjelenni, amely reklámérték, üzletméret és forgalom szempontjából is ideálisabb helyszín az úgynevezett flag ship üzlet megnyitására.
Ha azt vesszük, hogy a különböző plázákban 100–350 négyzetméter közötti az átlagos üzletméret – ez jelenleg a Mammut 2-ben mondható a legnagyobbnak –, és hogy a leglátogatottabbnak számító bevásárlóközpontban, a Westendben naponta átlagosan »csak« 70 ezer látogató fordul meg, érthető a nemzetközi brandek várakozása és érdeklődése a belváros iránt” – fejtette ki a szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.