A nagyobb alapterületű, és értékű otthont vásárlókkal már más a helyzet, ők úgy vélik, ha már költöttek egy ingatlanra több tíz millió forintot, akkor a beépített anyagok magas minősége mellett is költenek az egyediségre, hogy tetszetősebbé, otthonosabbá, és egyénibbé tegyék lakhelyüket. A Sasad Liget értékesítési tapasztalatai alapján elmondható, hogy a vevők egy része a mintegy 31 millió forintos átlag lakásár mellett a lakásár 4-10 százalékának megfelelő összeget is elkölt a lakás egyedivé alakítására.
Korán költöző nemzet vagyunk
Más közép-európai országokhoz képest mi magyarok függetlenedünk a leghamarabb. A lakosság negyede már 19 éves kora előtt külön él a szüleitől, s honfitársaink nagy többsége saját tulajdonú lakásban lakik – érthető hát a folyamatos kereslet az új lakások iránt. Leáldozott azonban a garzonlakások csillaga, a legkisebb lakásokat keresők mindinkább ragaszkodnak a külön hálószobához, főként az amerikai konyhák térhódítása miatt. A magyarok legnagyobb része már most is 50 négyzetméternél nagyobb lakásban lakik, ráadásul felmérések szerint a lakást keresők több mint 80 százaléka 40 m2-nél nagyobb otthont vásárolna.
Nagyobb lakás – speciális igények
„A nagyobb alapterületű és értékű otthont vásárlók úgy vélik, ha már költöttek egy ingatlanra több tíz millió forintot, akkor a beépített anyagok magas minősége mellett is – szalagparketta, olasz burkolatok, német szaniterek - költenek az egyediségre, hogy tetszetősebbé, otthonosabbá, és egyénibbé tegyék lakhelyüket” – emelte ki Böröck Szabolcs, a Sasad Ligetet fejlesztő Biggeorge’s NV Zrt. munkatársa. Ennek megfelelően a nagyméretű új lakást vásárlóknál gyakrabban jelenik meg igényként a lakás átterveztetésének igénye egyéni elképzeléstől, életviteltől függően, amennyiben még nem kezdődött el az építkezés. Ekkor ugyanis még lehet válaszfalakat mozgatni, a szobákat egybenyitni, vagy leválasztani az együttköltözők számának megfelelően, sőt akár a konyhát vagy a fürdőszobát is másképp elhelyezni. Sok mai lakásból hiányzik a kamra, a gardrób vagy a háztartási helyiség, bár ezek előnyeit mindenki elismeri, sőt - korábbi tapasztalatból okulva – sokan ragaszkodnak ilyen helyiségekhez.
Az építés kezdete után már e változtatások nem igazán jellemzőek. Viszont itt van a hideg- és melegburkolatok és beltéri nyílászárók esete; csempéből, járólapból, parkettából és ajtókból is többet válogatnak, akik nagyobb alapterületű lakást választanak. A következő lépcső a konyha kialakítása, melynek berendezésében és felszerelésében a gyengébbik nem szava az irányadó. Ezt a tehetősebb vásárlók maguk terveztetik meg saját lakberendezővel. A jellemzően konyhai gépekkel, beépített hűtővel, mosogatógéppel és indukciós főzőlappal felszerelt konyhák berendezéseit a legtöbben esetben a nők választják ki.
Előfordul, hogy a fürdőszobába egy kis luxust is csempésznek – ilyen ügyekben egyébként szintén a hölgyek szava szent. Ez az igényesség pedig kezdődhet már a csaptelepek és mosdótálak márkájának meghatározásánál, s a masszázskádak és zuhanyozófülkék garmadájából is válogathat, aki ilyet szeretne. „Volt példa a finn vagy infraszauna beépítésére is, ami persze kellően nagy területű fürdőszobát igényel. A jacuzzi szintén közkeletűvé vált fogalom, amit akár a fürdőbe, akár egy nagyobb teraszra is kértek már vásárlók.”- emelte ki Böröck Szabolcs. „A lakás biztonsági felszerelései közé tartozik a riasztó beépíttetése, s néhol a videó-kaputelefon is a lakás nélkülözhetetlen felszerelésévé vált.”
A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a Sasad Liget vevői a mintegy 31 millió forintos átlag lakásár mellett akár a lakásár 4-10 százalékának megfelelő összeget is elköltenek pluszban az alaprajz módosításra, az extra minőségű burkolatokra és szaniterekre, a konyha tökéletes berendezésére.
Leáldozott a garzonlakások csillaga, a legkisebb lakásokat keresők is mindinkább ragaszkodnak a külön hálószobához, főként az amerikai konyhák térhódítása miatt. A zöldövezeti fejlesztéseknél jellemzően alacsonyabb is a kis alapterületű lakások aránya, igaz, ezen lakások vásárlóival általában kevesebb ’gondja’ is van az értékesítőnek.VGO-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.